اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

صادرات 160 هزار تن سیمان به روسیه

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از انعقاد قرارداد فروش 160 هزار تن سیمان ایران به استان‌های جمهوری فدراتیو روسیه خبر داد.

صادرات 160 هزار تن سیمان به روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به دستاوردهای سفر مسئولان و تجار گیلان به داغستان و آستراخان روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ یک تن سیمان در بازار ایران بین 55 تا 60 دلار است.

وی، نرخ هر تن سیمان در بازار جمهوری فدراتیو روسیه را 185 دلار اعلام کرد و افزود: مسئولان روسی در نمایشگاه توانمندیهای گیلان در داغستان از ما درخواست احداث کارخانه سیمان در این کشور را داشتند و یک شرکت ایرانی به نمایندگی از هلدینگ تولیدکنندگان سیمان کشور تفاهمنامه‌ای با مسئولان داغستانی امضا کرد.

اصغریان از انعقاد قرارداد فروش 160 هزار تن سیمان ایران به استان‌های جمهوری فدراتیو روسیه خبر داد و تصریح کرد: نرخ کاشی در بازار ایران بین 6 تا 7 دلار است در حالی که این کالا در روسیه بین 30 تا 40 دلار به‌فروش می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نرخ داروی صادراتی ایران را 30 تا 40 درصد نرخ دارو در کشور روسیه دانست و خاطرنشان کرد: این فضا قبل از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های گیلان در داغستان برای ما قابل لمس نبود.

وی با اشاره به واردات یک میلیون و 700 هزار تن سیمان داغستان در سال گذشته، بیان داشت: نخست وزیر داغستان خواستار احداث کارخانه سیمان توسط ایران در این کشور شد.

اصغریان نرخ منسوجات و البسه در روسیه را حداقل شش برابر منسوجات ایرانی عنوان کرد و گفت: تفاوت نرخ‌ها در بازار ایران و روسیه بسیار فاحش است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به تقاضای 10 هزار تن صادرات چای ایران به روسیه اشاره کرد و بیان داشت: این امر موجب شده که تعرفه گمرکی صادرات چای ایران به جمهوری آستراخان روسیه به ازای هر کیلوگرم از چهار دلار به یک دلار کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول