اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پایانه صادرات گل و گیاه در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تلاش مدیران این سازمان برای ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه در استان خبر داد.

پایانه صادرات گل و گیاه در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعدالله اسکندری صبح امروز در حاشیه نشست با مدیران نمایشگاه بین‌المللی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به نقش اثرگذار ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای کشور در تبریز در توسعه صنعت گل و گیاه استان اظهار کرد: برای صادرات گل و گیاه به ویژه گل لاله به خارج از کشور و افزایش رونق این بازار، آماده‌ایم از طریق سازمان جهادکشاورزی استان تسهیلات ویژه‌ای همچون زمین و وام در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است برای گسترش صنعت تولید گل در استان‌، پایانه‌های صادرات گل و گیاه، مجتمع‌ها و دهکده‌های گل و گیاه ایجاد شود، ادامه داد: ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه در استان به گسترش صنعت گل و گیاه کمک کرده و ضمن بازاریابی برای این محصولات، در رشد و توسعه آن نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته، 5 میلیون و 918 هزار گل شاخه بریده رز و ژرویرا در استان تولید شد، افزود: هم‌اینک 13 واحد گلخانه تولید شاخه گل رز و ژروبرا در استان به مساحت 41 هزار مترمربع مشغول تولید گل هستند.

وی با بیان اینکه 23 واحد دیگر نیز با مساحت 52 هزار مترمربع مشغول تولید درختچه‌های زینتی‌، گل‌های زینتی و گلدانی هستند، گفت: در سال 90 در این واحدها 73 هزار و 730 گلدان گل تولید شد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان، شرایط اقلیمی آذربایجان‌شرقی را برای پرورش گل و گیاه به خصوص گل‌های شاخه بریده همچون گلایل، لیلیوم، مریم، رز، ژروبرا، داودی و لاله و نیز پرورش و تکثیر پیاز آنها مناسب دانسته و با اشاره به اینکه هر ساله صدها هزار پیاز لاله از ایران به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود، اظهار کرد: این کار سبب اشتغالزایی صدها نفر شده و در صورت توسعه به طور قطع می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کند.

وی با اشاره به ارزش افزوده تولیدات گل و گیاه و امکان مدیریت صحیح و کم هزینه در تولید و در کنار آن قابلیت صادرات محصولات حاصله، مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان توسعه این بخش مهم کشاورزی را با جدیت و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و نظارت و مدیریت به‌روز در روند گسترش آن دنبال می‌کند، ادامه داد: تولید و پرورش گل لا‌له صنعتی ارزآور برای استان بوده و ایجاد و پرورش باغ گل‌های لا‌له ضمن گسترش گردشگری و افزایش صادرات استان همچنین از نظر علمی و پژوهشی می‌تواند بانک غنی باشد که بتواند اطلا‌عات آن را در اختیار محققان، اساتید و دانش‌پژوهان رشته‌های باغبانی قرار ‌دهد.

اسکندری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای کشور در تبریز به محملی برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران این بخش تبدیل شود، افزود: تخصصی شدن نمایشگاه‌های بخش کشاورزی ضمن توسعه بخش‌های مختلف در استان می‌تواند به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان اینگونه نمایشگاه‌ها انگیزه بیشتر بخشیده و ابعاد مختلف موضوعات مختلف را برای بهره‌برداران مخصوص آن بخش ارائه کند. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول