اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی

صادرات خراسان‌رضوی سال 90 از مرز 2 میلیارد دلار گذشت

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته و با وجود کمبود شدید آب، خراسان‌رضوی بالغ بر 2 میلیارد دلار صادرات داشت.

صادرات خراسان‌رضوی سال 90 از مرز 2 میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در گردهمایی اعضای ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان‌رضوی، اظهار داشت: با این میزان، خراسان‌رضوی در سال گذشته بیش از 81 کشور دنیا را تحت پوشش محصولات صادراتی خود قرار داد.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: برخی محصولات دنیا، مانند زعفران به صورت انحصاری در اختیار ایران است و عمده زعفران ایران نیز در 2 استان خراسان رضوی و جنوبی تولید می‌شود.

صلاحی تأکید کرد: برای مثال، کشور اسپانیا، تنها نیم تن از کل زعفران دنیا را تأمین می‌کند، در حالیکه صادرات بالغ بر 170 تن از مجموع زعفران تولیدی در کل دنیا، متعلق به ایران است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیش‌تر به بخش کشاورزی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران، بخش کشاورزی است و خودکفایی کامل در این بخش، کشور را از وابستگی به بیگانگان، به صورت کامل، رها می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد: تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، میزان وابستگی به بیگانگان در زیرساخت‌ها و هم‌چنین تولیدات بخش کشاورزی بسیار بالا بود و حتی از کشورهایی مانند اسرائیل و هلند نیز محصولات کشاورزی وارد می‌کردیم.

وی با اشاره به مزیت‌های ویژه خراسان‌رضوی در بخش کشاورزی، گفت: در سطح استان، بالغ بر 800 هزار هکتار زمین زیر کشت آبی وجود دارد، علاوه بر این خراسان‌رضوی در بخش‌های معدن و هم‌چنین صنایع وابسته به کشاورزی بسیار شکوفاست.

صلاحی افزود: در سال جاری، به فضل الهی، میزان بارندگی نیز بسیار بالا بود و طبق آمار موجود، بارندگی سال گذشته، 70 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 89 بوده و حتی از دوره 35 ساله اخیر نیز، میانگین بارندگی بیش‌تر بوده است و باید از این نعمت الهی، به درستی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی استان، بارندگی‌ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: به برکت این بارندگی‌ها، شب گذشته، سد دوستی سرریز شده و روز شنبه، در یک اقدام نمادین، دریچه‌های این سد، با حضور مقامات ارشد 2 کشور ایران و ترکمنستان باز می‌شود.

صلاحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عنوان انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید تأکید کرد: در سال‌های اخیر، فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس 4 سال گذشته را در حوزه اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول