اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صادرات 5/4 میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس امور تعاونی‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: طی سال گذشته تعاونی‌های شهرستان بجنورد چهار میلیون و 500 دلار کالا صادرات داشتند.

صادرات 5/4 میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی بجنورد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، حسین فیض‌آبادی اظهار داشت: این تعاونی‌ها به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، سوئد، آلمان، ترکمنستان، تاجیکستان و انگلستان صادرات داشته‌اند.

وی با اشاره به موضوع فعالیت تعاونی‌های صادرکننده، اقلام صادراتی تعاونی‌های مذکور را محصولات شیشه‌ای، رنگ، لوله پلی اتیلن، مصنوعات فلزی، سیم و کابل، ظروف آلومینیومی، پروفیل، فرش دستباف، گلیم، قالیچه ترکمن و انواع مواد خوراکی (بیسکوئیت، مرباجات، شکلات، پنیر ، کشک، حلوا شکری و ماکارونی ) و صنایع چوبی برشمرد.

رئیس امور تعاونی‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی تاکید کرد: این رقم صادرات به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم بوده است.

خبر دیگر نیز حاکی است، مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بیش از 400 کارآفرین در سامانه www.karafarinanebartar.ir  برای شرکت در جشنواره کارآفرینان برتر استان ثبت نام کرده‌اند.

علی حسین‌پورپاکزاد با اشاره به نام گذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: توسعه و تقویت فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در راستای حمایت از تولید ملی خواهد بود.

وی کارآفرینی را فرآیند نوآوری و خلاقیت و از عوامل مهم توسعه اقتصادی کشور برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه به رشد تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی و در نهایت توسعه اقتصادی کشور می‌انجامد.

حسین‌پور‌پاکزاد با اشاره به اینکه تمام مراحل ثبت‌نام و داوری جشنواره به صورت اینترنتی است، تاکید کرد: متقاضیان شرکت در هفتمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر می‌توانند برای ثبت نام به آدرس www.karafarinanebartar.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول