اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

مقاوم‌سازی 53 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌زنجان گفت: تا کنون 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان ‌مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 53 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا حیدری ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات این اداره‌کل اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای مسکونی ساخت بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر دارای 82.3 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی خاطر نشان کرد: میزان واحدهایی که در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان زنجان ساخته شده است، در مقایسه با میانگین کشوری بالا است.

معاون اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون 4 هزار و 118 نفر متقاضی در این بخش به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: از تعداد افراد متقاضی تعیین شده 2 هزار و 953 نفر موفق به کسب پروانه ساختمانی شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 229 واحد در مرحله فونداسیون هستند، اضافه کرد: در بخش اسکلت‌بندی نیز اقدامات لازم برای 2 هزار و 947 واحد مسکونی صورت گرفته است.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در زمینه واحدهای مسکونی روستایی اضافه کرد: قبل از سال 84 فقط 14 درصد از واحدهای روستایی مقاوم بودند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 82 هزار و 435 واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان وجود دارد.

همچنین در ادامه این جلسه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان گفت: تاکنون در بخش مسکن مهر خود مالکین، 11 هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

حافظ باباپور با بیان مطلب فوق اظهار کرد: استان زنجان در بحث ساخت مسکن مهر برای متقاضیان در این بخش در کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: فقط در بخش مسکن مهر گروهی 2 هزار و 217 نفر به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه جشن مسکن‌دار شدن افراد فاقد مسکن، امسال در سوم خرداد برگزار می‌شود، افزود: مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی در تلاش برای آماده‌سازی این واحدهای مسکونی و تمهیدات لازم برای برگزاری بهتر این جشن هستند.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول