اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد مسکن قیروکارزین صورت گرفت

پرداخت 465 میلیارد ریال تسهیلات به‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد مسکن قیروکارزین گفت: در سال گذشته 464 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی جذب و به روستائیان پرداخت شد که با این تسهیلات 464 واحد مسکن روستایی احداث شده و یا در حال احداث است.

پرداخت 465 میلیارد ریال تسهیلات به‌سازی مسکن روستایی

محمد علی صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی است که به علت پایین بودن کیفیت مصالح و ساخت و ساز در برابر سوانح طبیعی مقاومتی از خود نشان نداده و تخریب می‌شوند.

وی با اشاره به احداث ساختمان‌های مقاوم روستایی با پرداخت وام‌های کم‌بهره و با هماهنگی بانک‌های عامل و مشارکت مردم و نظارت دقیق بنیاد مسکن ادامه داد: سقف این تسهیلات 100 میلیون ریال است که در چهار مرحله با توجه به پیشرفت فیزیکی و با نظارت دقیق ناظران فنی پرداخت می‌شود که در سال گذشته با پرداخت 464 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی جذب شده به روستائیان 464 واحد مسکن روستایی احداث شده و یا در حال احداث است.

صیادی اضافه کرد: در زمینه تعمیر مسکن روستایی نیز از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار تخصیصی به 260 نفر تسهیلات قرض‌الحسنه روستایی پرداخت شده است.

این مقام مسئول در مورد ایجاد نظام فنی در روستا و صدور پروانه ساختمانی بیان داشت: به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر اصولی و همچنین هدایت و توسعه بافت مسکونی روستاها به مسیری مناسب و حفظ اراضی روستایی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی را با هماهنگی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن قیروکارزین با 48 ناظر فعال روستایی فعالیت می‌کند و در سال گذشته یک‌هزار و 439 پروانه ساختمانی صادر کرده است.

رئیس بنیاد مسکن قیروکارزین با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی تصریح کرد: تهیه طرح هادی برای هفت روستای قیروکارزین با اعتبار 350 میلیون ریال از محل دو درصد نفت و گاز صورت گرفته و طرح هادی در 17 روستا شامل عملیات زیرسازی، پیاده‌رو، کانیو، قیر‌پاشی، آسفالت، اجرای طرح میدان و  پارک حاشیه‌ای اجرا شده است.

صیادی در پایان افزود: در راستای سیاست‌های دولت عدالت‌محور برای حمایت از تولید انبوه مسکن شهری در قالب مسکن مهر، بنیاد مسکن به عنوان کارگزار سازمان مسکن و شهرسازی متولی شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت شد که در قیروکارزین نیز ساخت و ساز مسکن مهر با نظارت بنیاد مسکن شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/غ20 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول