اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

ساخت مسکن روستایی با فرهنگ روستا مطابقت پیدا کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه ساخت مسکن روستایی با فرهنگ و نیازهای روستایی مطابقت ندارد، خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

ساخت مسکن روستایی با فرهنگ روستا مطابقت پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری صبح امروز در مراسم نمادین اهدای سند مالکیت مسکن در روستای بیشه‌سر بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به ضرورت ایجاد مطابقت بین نوع ساخت و سازهای مسکن روستایی و نیاز افراد همچنین فرهنگ مناطق، خواستار توجه مسئولان به این مقوله شد.

این مسئول با بیان اینکه نفس عمل ایجاد مسکن برای جوانان کاری با ارزش است، افزود: با توجه به مشکلاتی که در گذشته در بخش مسکن وجود داشت کشور به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اما نباید تصور کرد که این عروس و داماد تا ابد با جمعیت دو نفره باقی می‌مانند و اینکه جوانان روستایی که در منازل باصفا و بزرگ روستایی بزرگ شدند را به منازل 60 و یا 70 متری بسپاریم در آینده مسائل روحی برای این افراد را در پی دارد.

فرماندار میاندرود نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در سال‌های پس از انقلاب در سطح کشور سرعت این پیشرفت‌ها را بسیار خوب عنوان کرد.

علی رجبی یادآور شد: ما در این مدت راهی که کشورهای پیشرفته در 100 سال پیموده بودند را در 30 سال طی کردیم و امروز شاهدیم که همان امکاناتی که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد در منازل روستاییان ما نیز وجود دارد.

این مسئول با اشاره به منازل روستایی مقاومی که امروز در استان و کشور ساخته می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های پیش از انقلاب این‌گونه منازل زیبا و مستحکم فقط در اختیار سرمایه‌داران و خوانین بود که املاک فراوانی داشتند، اما امروز در میاندرود روستاهای زیبایی مانند اسرم و جامخانه داریم که با قبل قابل مقایسه نیستند.

رجبی اذعان داشت: اما امروز به لطف مجاهدت شهدا و بصیرت انقلابی مردم و تلاش‌های مسئولان منازل مسکونی مردم به طوری مقاوم‌سازی می‌شود که در برابر زلزله هفت ریشتری هم آسیبی نمی‌بیند.

فرماندار میاندرود با بیان اینکه وضعیت زندگی و معیشت مردم در این مدت پس از انقلاب متحول شده است فرصت این تحول را به برکت مجاهدت‌های شهدا و خانواده‌های آنان دانست.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول