اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان بیله‌سوار:

صاحبان 598 واحد مسکن روستایی اردبیل پایان کار دریافت کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن شهرستان بیله‌سوار گفت: تاکنون با دریافت مرحله چهارم تسهیلات بانکی صاحبان 598 واحد مسکن روستایی پایان کار دریافت کردند.

صاحبان 598 واحد مسکن روستایی اردبیل پایان کار دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محتشم احدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات ساخت واحدهای مسکونی روستایی و همکاری بانک‌های عامل در بیله‌سوار اظهار داشت:‌ ما تاکنون 929 متقاضی بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به بانک‌ها معرفی کردیم که با 95 درصد آنها تاکنون انعقاد قرارداد شده است.

وی سهمیه این شهرستان را در این حوزه یک هزار و 500 واحد اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود امسال بخش عظیمی از پرداختی‌ها و انعقاد قرارداد انجام شده و یک حرکت رو به جلو را در این حوزه شاهد باشیم.

احدی با بیان این‌که بانک‌ها نیز برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی به متقاضیان بیش از 9 میلیارد و 290 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردند، تصریح کرد: بانک‌های عامل در پرداخت خود با موانع و مشکلاتی روبه‌رو نیستند ولی همچنان صاحبان واحدها از مراجعه و انعقاد قرارداد در مراحل مختلف خودداری می‌کنند.

این مسئول در مورد تولید مسکن مهر نیز در بیله‌سوار خاطر نشان کرد: در این زمینه با سه هزار و 749 متقاضی انعقاد قرارداد شده و حدود سه هزار و 313 متقاضی نیز پایان کار و در مراحل مختلف تسهیلات مورد نظر را دریافت کردند.

وی رقم پرداختی بانک‌ها را نیز در این حوزه 18 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز با توجه به تکلیفی که در دو سال اخیر بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

احدی شهر بیله‌سوار را از جمله مناطق زیر 20 هزار نفر جمعیت توصیف کرد و بیان داشت: ساخت مسکن مهر در این شهرستان با تشکیل پرونده و تحویل مدارک انجام شده و برخی مشکلات و موانع احتمالی نیز در حال برطرف شدن است.

به گزارش فارس، سرپرست بنیاد مسکن شهرستان بیله‌سوار در مورد دیگر وظیفه بنیاد مسکن در حوزه اجرای طرح هادی گفت: در سال گذشته موفق به اجرای طرح هادی شش روستای بزرگ کردیم که در این زمینه 358 میلیون تومان نیز اعتبار هزینه شده است.

وی تعداد روستاهای بالای 50 خانوار بیله‌سوار را 18 روستا اعلام کرد و افزود: برای تهیه طرح هادی نیز اعتباری حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است.

احدی تصریح کرد: در مجموع از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون در این شهرستان طرح هادی در 18 روستا اجرا شده که کل هزینه صرف شده نیز دو میلیارد و 464 میلیون تومان بوده است.

وی یکی از افتخارات بنیاد مسکن را ساخت خانه برای محرومان و نیازمندان اعلام کرد و اظهار داشت: ساخت مسکن محرومان به همت بنیاد مسکن و همچنین خیرین مسکن‌ساز شهرستان در حال انجام است به طوری که بیش از 18 واحد مسکن به سرعت اجرایی شده و تحویل متقاضیان می‌شود.

احدی فعالیت نهاد انقلابی بنیاد مسکن را در محرومیت‌زدایی بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن امروز به یک نهاد شاخص در حوزه عمران، آبادانی و تحرک واقعی روستایی نزدیک شده و این بزرگ‌ترین افتخار است که روستاییان بتوانند از ارزشمندترین خدمات نظام اسلامی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول