اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

تولید مسکن روستایی به مهاجرت معکوس انجامیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تولید مسکن مقاوم در مناطق روستایی به تثبیت و ماندگاری روستاییان و همچنین شکل‌گیری مهاجرت‌های معکوس از شهرها به روستاها منجر شده است.

تولید مسکن روستایی به مهاجرت معکوس انجامیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای اسناد مالکیت در اردبیل بخش دیگری از فعالیت‌های بنیاد مسکن را بحث صدور سند مالکیت روستایی با همکاری مشترک ثبت و اسناد شهرهای مختلف استان اعلام کرد و اظهار داشت: از برنامه دوم توسعه تاکنون این اقدام در مناطق مختلف روستایی انجام شده به طوری که تاکنون 85 هزار جلد سند مالکیت در بیش از 323 روستا صادر شده است.

وی از تفویض اختیار برای صدور اسناد مالکیت شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن خبر داد و گفت: ما این اقدام را از ابتدای امسال آغاز کردیم و معتقدیم صدور اسناد مالکیت روستایی به جلوگیری از مهاجرت‌ها، استفاده از این اسناد به عنوان تضمین بانکی و تثبیت مالکیت کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد نظام فنی روستایی و بحث نظارت بر ساخت و سازهای مسکن روستایی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نظارت دقیق را بر استفاده از مصالح استاندارد و مقاوم‌سازی ساخت و سازها از سوی نظام فنی روستایی شاهد هستیم که این اقدام در دو بعد معماری و مهندسی انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده هدف از شکل‌گیری این نظام مهارتی را تقویت بحث نظارت به شکل دوره‌ای و متناوب اعلام کرد و یادآور شد: افراد دارای صلاحیت بعد از آزمون و گذراندن مراحل مختلف تاییدیه فنی فعالیت خود را در قالب نظام فنی روستایی آغاز کردند و امروز همراه صدیق روستاییان در ساخت و ساز هستند.

این مسئول با ارائه گزارشی از عملکرد ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز بیان داشت: در فاصله سال‌های 84 تا 90 سهمیه استان در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالغ بر 55 هزار واحد بوده که برای 95 درصد متقاضیان تشکیل پرونده انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: به همان میزان معرفی به بانک‌ها را شاهد بودیم و 83 درصد این متقاضیان کارها و اقداماتشان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

حاج‌علیزاده ادامه داد: از این تعداد نیز 36 هزار و 355 واحد مسکونی تاکنون در این زمینه در استان احداث و در حال حاضر مالکان آن در این واحدها ساکن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود رقم پرداختی تسهیلات بانکی در این زمینه را غیر از آورده متقاضیان 470 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول