اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

انهدام 32 باند قاچاق انسان در کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 32 باند قاچاق انسان طی سال گذشته در این خطه منهدم شد.

انهدام 32 باند قاچاق انسان در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حسین چناریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال 90 سال پرفراز و نشیبی برای نیروی انتظامی استان کرمان بود و این مجموعه در هدف‌گذاری‌ها و مأموریت‌های خود به موفقیت دست یافت.

* کاهش 21 درصدی جرائم جنائی در کرمان

وی از کاهش 21 درصدی جرائم جنایی در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در حوزه قتل و آدم‌ربایی به ترتیب کاهش 37 و 48 درصدی داشته‌ایم.

چناریان با قدردانی از همکاری مردم با پلیس عنوان کرد: با اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی و اجرای رزمایش‌های عملیاتی در سال گذشته موفق به کنترل و کاهش جرائم خشن، مهم و جنایی در استان کرمان شدیم.

* کسب رتبه پنجم امنیت ترافیکی توسط فرماندهی انتظامی کرمان

وی تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی با سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی شرایط در استان کرمان رضایت‌بخش است.

چناریان با اشاره به کسب رتبه پنجم توسط فرماندهی انتظامی استان کرمان در زمینه امنیت ترافیکی در کشور گفت: این مجموعه در زمینه پیشگیری و مقابله با باندها و عواملی که حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی مردم را تهدید می‌کردند، برنامه‌هایی را اجرایی کرد.

وی ابراز داشت: استان کرمان در سال 89 به عنوان یکی از استان‌های بحرانی در زمینه بی‌انضباطی ترافیک به شمار می‌رفت، اما در سال گذشته با کاهش 210 کشته در حوادث رانندگی موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان همکاری مردم، تلاش پلیس و اجرای قانون را از مهم‌ترین علت‌های کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی در استان کرمان برشمرد.

* دستگیری 1500 خرده‌فروش موادمخدر در کرمان

چناریان از کشف 54 تن انواع موادمخدر طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: در این زمینه یک هزار و 500 خرده‌فروش موادمخدر در استان کرمان دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری 700 خرده‌فروش موادمخدر در شهر کرمان طی سال گذشته عنوان کرد: بیشتر این خرده‌فروشان در زمینه فروش موادمخدر روان‌گردان فعالیت می‌کردند.

* گرانی در افزایش سرقت‌ها نقش دارد

چناریان به افزایش 30 درصدی سفرهای نوروزی به استان کرمان اشاره کرد و ابراز داشت: در این ایام 18 درصد در حوزه امنیت و انضباط ترافیکی کاهش فوتی داشته‌ایم و جرائم خشن نسبت به عید سال گذشته 11 درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: سرقت‌های عادی و عمومی در ایام نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش یافت.

چناریان از کاهش 11 درصدی سرقت‌های مهم در ایام نوروز خبر داد و اذعان داشت: گرانی، اعتیاد، بیکاری و نبود نظارت بر حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی در وقوع جرائم عادی و افزایش سرقت‌ها تأثیرگذار است.

وی بیان داشت: در سال گذشته در زمینه سرقت وسایل خودرو با 23 درصد افزایش مواجه بودیم در حالی که سرقت موتورسیکلت کاهش یافته است.

چناریان تصریح کرد: شبکه‌های مثلثی سرقت‌ها متشکل از افراد معتاد، مال‌خرها و قاچاق‌فروشان است.

* برگزاری نخستین طرح عملیات مشترک مبارزه با موادمخدر صنعتی در کرمان

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه برنامه‌های امنیتی سال جاری اولویت‌بندی شده است، گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در استان کرمان ادامه می‌یابد و با عواملی که بر هم زننده امنیت اجتماعی مردم در اماکن عمومی هستند به شدت برخورد می‌شود.

چناریان خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌های به عمل آمده در سال گذشته بیانگر افزایش 17 درصدی رضایتمندی مردم از ماموریت‌های نیروی انتظامی در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه برخورد جد با عوامل توزیع موادمخدر به ویژه روان‌گردان و صنعتی در دستور کار نیروی انتظامی استان کرمان قرار دارد، افزود: این حوزه بیشترین تهدید را شامل می‌شود و نخستین طرح عملیات مشترک در زمینه موادمخدر صنعتی طی سال جاری اجرا می‌شود.

چناریان توجه به استانداردسازی رفتار و نظارت و کنترل نیرو را از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی استان کرمان در سال جاری ذکر کرد و گفت: دوره‌های آموزشی استانداردسازی رفتار و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود.

* راه‌اندازی اردوگاه ترک اجباری معتادان در کرمان

وی با تأکید بر اینکه نبود نظارت و توجه به مراقبت‌های اجتماعی و فرهنگی در خانه، خانواده و مدرسه یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد جرم است، عنوان کرد: ریشه ناامنی‌ها در مسائل اجتماعی نهفته است.

چناریان ابراز داشت: چند قتل طی چند روز گذشته در استان کرمان روی داده است که مسائل اخلاقی و اجتماعی علت اصلی این قتل‌ها بوده است.

وی وجدان و مسئولیت عمومی و اجتماعی جامعه نسبت به اتفاق‌های صورت گرفته را بی‌توجه و کم‌اثر خواند و اذعان داشت: باید کانون‌های مؤثر در تعلیم و تربیت و زندگی آبرومندانه را در حوزه امنیت اجتماعی به کار گیریم.

چناریان از راه‌اندازی اردوگاه ترک اجباری معتادان در کرمان خبر داد و بیان داشت: با جمع‌آوری افراد معتاد پرخطر آمار سرقت‌ها کاهش یافته است.

* انهدام 32 باند قاچاق انسان در استان کرمان

وی اجرایی نشدن دستورالعمل ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را موجب بروز تبعات بسیاری در استان کرمان دانست و تصریح کرد: گروه‌ها و شبکه‌هایی به صورت خودجوش و غیر سازمان‌یافته اقدام به قاچاق اتباع بیگانه می‌کنند تا از این راه درآمدزایی کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری و طرد 35 هزار اتباع بیگانه در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: 2 هزار دستگاه خودرو در زمینه قاچاق اتباع بیگانه در این استان متوقف شده است.

چناریان با اشاره به انهدام 32 باند قاچاق انسان در استان کرمان طی سال گذشته عنوان کرد: این شبکه‌ها با تعدادی خودرو اقدام به جابه‌جایی اتباع بیگانه می‌کردند.

وی با بیان اینکه خلا قانونی برای مجازات باندهای قاچاق انسان در داخل کشور وجود دارد، گفت: خودروهای این باندها تا شش ماه متوقف می‌شود و افراد فعال در این زمینه نیز جریمه مالی و یا زندانی می‌شوند.

* تالیف و ترجمه 9 کتاب توسط نیروی انتظامی کرمان

چناریان با بیان اینکه کرمان قطب تحقیقات و پژوهش در نظم عبور و مرور کشور است، خاطر نشان کرد: 35 تحقیق و پژوهش علمی با موضوعات مختلف در نیروی انتظامی استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه دوم کشور در حوزه پژوهش و تحقیقات را دارد، ابراز داشت: تاکنون سه کتاب توسط نیروی انتظامی استان کرمان ترجمه و شش کتاب نیز تألیف شده است.

* دستگیری عوامل باند مافیایی مواد مخدر در کرمان

چناریان از شناسایی عوامل اصلی قتل خانوادگی در شهرک صنعتی کرمان خبر داد و تصریح کرد: عوامل ورود و انتقال باند مافیایی 8 تن موادمخدر در استان کرمان دستگیر شدند.

 انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول