اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی هرمزگان در جمع خبرنگاران خبر داد

بازداشت 1213 متجاوز مرزی در هرمزگان / قاچاق انسان از ‌مرزهای ساحلی جنوب

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی هرمزگان گفت:در شش ماهه نخست امسال یک هزار و 213 نفر متجاوز مرزی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 313 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بازداشت 1213 متجاوز مرزی در هرمزگان / قاچاق انسان از ‌مرزهای ساحلی جنوب
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، الیاس راستین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این افراد که دارای ملیت کشورهایی امارات و هند بوده‌اند پس از طی کردن مراحل قانونی از مرزهای ایران به سمت کشورهای خود طرد شدند.
وی تصریح کرد: در مقابل این اقدام و در راستای همکاری مشترک 10 نفر از اتباع ایرانی به عنوان متجاوز مرزی در مرز مشترک ایران با کشور عمان دستگیر و تحویل دریابانی استان هرمزگان شدند.
فرمانده دریابانی هرمزگان ادامه داد: دریابانی استان هرمزگان در این مدت پنج مورد ملاقات مرزی با کشورهای همسایه خلیج فارس در خصوص مبادله متجاوزان به مرزهای یکدیگر انجام داده است.
راستین همچنین به کشفیات این فرماندهی در این مدت اشاره کرد و بیان داشت: در نیمه نخست امسال، 2 میلیون و 52 هزار و 613 قلم کالای قاچاق در مرزهای دریایی و ساحلی استان با ارزشی بالغ بر 230 میلیارد کشف شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت 7 میلیون و 217 هزار و 100 نخ سیگارت خارجی، 84 هزار و 36 قلم لوازم آرایشی، یک میلیون و 283 هزار و 610 لیتر سوخت کشف شده است.
این مقام انتظامی به کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت 3 هزار و 608 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 185 هزار و 296 بطر مشروبات الکلی کشف شده است.
فرمانده دریابانی هرمزگان با تاکید بر اینکه 81 درصد پرونده‌های قاچاق بیش از 10 میلیون ریال ارزش داشته است به توقیف 550 فروند انواع شناور اشاره کرد و گفت: در این ارتباط یک‌ هزار و 119 نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده‌اند.
راستین خاطرنشان کرد: اکثر محموله‌های قاچاق مواد مخدر که در بنادر پاکستان بارگیری می‌شود از طریق دریای عمان و خلیج فارس به سمت کشورهای امارات، عمان و قطر ارسال می‌شوند که در این مسیر در برخی موارد به مرزهای مشترک این کشورها با ایران نیز ورود می‌نمایند.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر قاچاق انسان از مرزهای آبی کشور در محدوده خلیج فارس و دریای عمان‌ بیان داشت: بیشتر موارد قاچاق انسان اتباع افغانی و پاکستانی هستند که عمدتا از مرزهای ساحلی کشور در مناطق شرق هرمزگان انجام می‌شود.
فرمانده دریابانی هرمزگان همچنین با بیان اینکه حدود 2 هزار و 700 شناور صیادی در سطح استان موجود است به طرح انتظام‌بخشی و ساماندهی شناورهای دریایی اشاره کرد و گفت: این طرح توسط فرماندهی دریابانی تهیه و تدوین شده و در کارگروه‌های استانداری نیز به تصویب رسیده است که منتظر ابلاغ آن برای اجرا هستیم.
راستین طرح ملی هدایت عملیات مشترک را از دیگر طرح‌هایی در دست اجرا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه، متولی اصلی مأموریت‌های دریایی در آب‌های داخلی از این به بعد بر عهده فرماندهی دریابانی خواهد بود سایر نیروهای نظامی همچون ندسا و نداجا نیز با دریابانی همکاری خواهند کرد.

*هرمزگان اسکله غیرمجاز ندارد
فرمانده دریابانی هرمزگان همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر وجود اسکله‌های غیرمجاز در استان ‌اظهار داشت: در استان هرمزگان اسکله غیر‌مجاز نداریم اما 65 خور غیرمجاز در نقاط مختلف سواحل استان موجود است که ‌غالبا محموله‌های قاچاق در آن بارگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: به دلیل کمبود نیرو این خورها تحت کنترل جامع دریابانی نیستند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول