اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بم خبر داد

انهدام 5 باند قاچاق انسان در بم / روزانه 800 تبعه غیرمجاز از بیراه‌ها وارد کرمان می‌شوند

خبرگزاری فارس: دادستان بم گفت: با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی استان کرمان و شهرستان بم 450 افغانی غیر مجاز دستگیر و پنج باند بزرگ قاچاق انسان نیز در این ارتباط متلاشی شد.

انهدام 5 باند قاچاق انسان در بم / روزانه 800 تبعه غیرمجاز از بیراه‌ها وارد کرمان می‌شوند

محمدرضا سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: تعداد 450 تبعه غیر مجاز افغانی که در اماکن دپو غیر مجاز نگهداری می‌شدند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به انهدام پنج باند قاچاق انسان در این ارتباط افزود: باندهای متلاشی شده در این زمینه شامل هشت نفر عضو و در مجموع 40 نفر قاچاقچی انسان در این عملیات دستگیر شدند.

سنجری بیان داشت: بیشتر اتباع غیر مجاز دستگیر شده جوان و جویای کار بوده که این موضوع می‌تواند تبعات اجتماعی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اعمال برخوردهای شدیدتر با قاچاقچیان و افاغنه غیر مجاز به منظور حفظ فرصت‌های شغلی برای جوانان خبر داد.

دادستان بم گفت: اتباع غیر مجاز با پرداخت 200 هزار تومان به کرمان، 400 هزار تومان به استان‌های مرکزی و 600 هزار تومان به تهران قاچاق می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ترانزیت بودن جاده بم - کرمان طی شبانه‌روز به طور متوسط بین 800 تا یک هزار تبعه غیر مجاز از بیراهه‌ها وارد استان کرمان و از آن جا به سایر نقاط کشور منتقل می‌شوند.

سنجری نبود اردوگاه نگهداری افاغنه در بم را از مشکلات دستگاه امنیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود معضل قاچاق انسان در منطقه، مکانی برای نگهداری اتباع غیر مجاز در بم وجود ندارد و این اتباع با صرف هزینه‌هایی ابتدا به کرمان منتقل و از آنجا مجددا از طریق بم به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول