اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

استقرار پایگاه موقت مرزی از میزان قاچاق می‌کاهد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: استقرار پایگاه موقت مرزی از میزان قاچاق در منطقه چالدران می‌کاهد.

استقرار پایگاه موقت مرزی از میزان قاچاق می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز چالدران اظهار داشت: با توجه به شعار امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز راهکارهای پیشگیرانه‌ای در نظر گرفته شود.

وی از کاهش 80 درصدی قاچاق کالا در چالدران خبر داد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین گام در راستای تحقق منویات رهبری است چرا که قاچاق آسیب جدی به بدنه اقتصاد و تولید داخلی وارد می‌کند.

قلی‌پور با بیان اینکه استقرار پایگاه موقت در مناطق مرزی در کاهش قاچاق منطقه نقش بسیار موثری داشته است، تصریح کرد: حضور عشایر کوچنده در ییلاقات و مراتع چالدران باید ممانعت شود چرا که حضور آن‌ها در مراتع شهرستان علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر بر منابع طبیعی و مراتع یکی از عوامل مهم در افزایش قاچاق کالا در منطقه است.

بخشدار مرکزی چالدران در ادامه این نشست با تاکید بر بررسی عملکرد فروشندگی‌های مواد سوختی در این شهرستان افزود: امسال یک نفر از فروشندگی‌های مواد سوختی متخلف توقیف و امتیاز آن به شخص دیگری واگذار شده است.

اسماعیل رضایی‌اقدم ادامه داد: قاچاق کالا و ارز سبب کاهش رونق اقتصادی در کشور شده و اقتصاد را دچار بیماری می‌کند از این رو باید با به کارگیری روش‌های مختلف و کارساز در راستای مبارزه جدی با این پدیده وارد عمل شد.

بخشدار دشتک نیز در ادامه گفت: مردم بخش دشتک از ممنوعیت حضور عشایر کوچنده در مراتع بخش دشتک استقبال می‌کنند چرا که بر این امر واقف‌اند که قاچاق نقش مهمی در رکود اقتصادی منطقه دارد.

سیدمهدی ابراهیم‌زاده بیان کرد: استقرار پایگاه های بازرسی در بخش مرکزی سبب افزایش تردد مواد قاچاق در مرزهای بخش دشتک شده است که برای کنترل جدی قاچاق در مرزهای بخش دشتک وجود پایگاه‌های موقت در روستاهای مرزی بخش دشتک نیز الزامی است.

جانشین فرمانده انتظامی چالدران هم در این جلسه تصریح کرد: با توجه به آثار مثبت و سازنده استقرار پایگاه‌های موقت بازرسی در مناطق مرزی و روستایی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 هزار لیتر مواد سوختی کشف شده است که این میزان کشفیات در مدت مشابه سال گذشته برابر با 14 هزار لیتر بوده است.

بهادر صلاحی خاطرنشان کرد: میزان کشفیات سیگارت خارجی در این منطقه صفر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر 8546 نخ بوده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول