اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی خبر داد

2 میلیارد تومان ارزش ریالی پرونده‌های کالای قاچاق خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته قریب 400 پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارزش 2 میلیارد تومان به این ستاد ارجاع شد.

2 میلیارد تومان ارزش ریالی پرونده‌های کالای قاچاق خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام محمد دهقانی صبح امروز در نشست ستاد مبارزه با کالا و ارز شهرستان درمیان ارزش پرونده‌های ارجاعی را 2 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کار رسیدگی به 236 پرونده در حال انجام است و پس از آن رسیدگی به مابقی پرونده‌ها تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای خراسان‌جنوبی نیز از اجرای طرح شبنم خبر داد و گفت: طرح شبنم با هدف کدگذاری و شناسایی کالاهای تولید داخل و خارجی موجود در بازار استان به صورت چند مرحله‌ای از نیمه اردیبهشت در استان اجرا می‌شود.

محمد قلندری ‌با بیان اینکه واردات بی‌رویه کالاهای خارجی بسیاری از صنوف مولد و تولیدی ارزشمند استان را به تعطیلی کشانده است، تصریح کرد: به ازای واردات هر یک میلیارد دلار کالای خارجی بیش از 100 فرصت شغلی و تولیدی نابود می‌شود.

وی ترویج فرهنگ مصرف کالاهای خارجی را توطئه‌ای برای به زانو درآوردن و شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: دشمنان قسم خورده نظام زمانی که در اجرای طرح‌هایی همچون جنگ تحمیلی،‌ ترور و تحریم با شکست مواجه شدند از طریق تبلیغ کالاهای خارجی و استفاده از شبکه‌های گسترده قاچاق کالا به جنگ ملت ایران آمدند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی نیز گفت: در سال گذشته میزان مصرف بنزین در استان به بیش از 18 هزار و 400 مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه در سال 89 قریب 5 درصد رشد داشته است.

احمد واحدیان ابوترابی میزان مصرف بنزین درمیان را 4 درصد مصرف استانی دانست و اظهار داشت: میزان سوخت درخواستی استان با میزان مصرف کارشناسی شده اختلافی 92 درصدی دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته قریب 7 میلیون و 440 لیتر سوخت از سوی نهادها و دستگاه‌های استان درخواست شده بود که نیاز واقعی پس از کارشناسی به عمل آمده فقط 582 هزار و 670 لیتر برآورد شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی با تأکید بر نظارت و وسواس بیشتر مسئولان و مدیران برای تأیید سهمیه‌های سوخت یادآور شد: هم‌اکنون 98 درصد بخش حمل و نقل از سوخت یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

واحدیان ابوترابی با بیان اینکه همه در مبارزه با قاچاق کالا مسئول هستند، ابراز داشت: درمیان از شهرستان‌های پیشگام کشور در بحث ساماندهی جایگاه‌های عرضه سوخت است.

فرماندار درمیان نیز گفت: در مجموع 83 بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان در سال گذشته تعداد هشت واحد متخلف در بحث عرضه قاچاق کالا شناسایی شدند که برای آنها پرونده‌هایی به ارزش 38 میلیون و 400 هزار تومان تشکیل شد.

رجبعلی براتی بیشترین مورد قاچاق شهرستان را تردد غیرمجاز دام سنگین و سبک دانست و افزود: در سال گذشته بیش از 3 هزار و 650 دام غیر مجاز در شهرستان کشف شده است.

وی از رشد 50 درصدی صادرات کالا از بازارچه مرزی گلورده درسال گذشته خبر داد و یادآور شد: ساماندهی و شفاف‌سازی گردش کالا در بازار درمیان و اجرای طرح نظارت بر واحدهای عرضه کننده لوازم بهداشتی و آرایشی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالای درمیان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول