اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قم خبر داد:

راه‌اندازی خط A قطار شهری قم تا 5 سال آینده

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر قم از راه اندازی خط A قطار شهری استان قم بر اساس زمان‌بندی انجام شده تا پنج سال آینده خبر داد.

راه‌اندازی خط A قطار شهری قم تا 5 سال آینده
عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: پروژه راه‌اندازی قطار شهری یکی از برنامه‌های مهم استان قم به شمار می‌رود و می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و رفت و آمد استان را در سال‌های آینده برطرف کند.
وی در ادامه افزود: تشریفات مناقصه قطار شهری قم به انجام رسید و قرارگاه خاتم‌الانبیا از بین تمام شرکت‌های حاضر در مناقصه توانست برنده این مناقصه شود تا پروژه عظیم قطار شهری استان را به مرحله اجرا درآورد.
عضو شورای شهر قم با اشاره به انعقاد قرارداد و تجهیز کارگاه برای شروع کار بیان کرد: دو جبهه کاری برای این پروژه تعریف شده است، جبهه کاری اول میدان ولیعصر بوده که به سمت میدان بقیه‌الله کار شروع شده و حدود 50 الی 60 متر حفاری به صورت کلاسیک انجام گرفته است.
ذاکریان در ادامه گفت: جبهه کاری دوم که پیمانکار مشغول تجهیز و آماده کردن آن است از سمت قلعه کامکار با حفاری به وسیله دستگاه TBM آغاز می‌شود که کار حفاری کاملا مکانیزه است.
وی بیان داشت: همزمان با انجام حفاری در جبهه کاری دوم ایستگاه‌هایی که در مسیر قرار دارند به ترتیب تکمیل و تجهیز می‌شوند تا پروژه بر اساس زمانبندی از قبل تعیین شده به خوبی پیش رود.
ذاکریان اضافه کرد: امید است که این برنامه عظیم در مسیر تکمیل خود به خوبی پیش رود تا در پنج سال آینده شاهد راه‌اندازی  خط A مترو قم باشیم.
جمعیت استان قم به‌دلیل مهاجرپذیری و حضور  مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایران و سراسر جهان به میلیون‌ها نفر می‌ر‌سد، عده دیگری نیز هستند که به دلیل اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است خواهان دیدن این شهر هستند و بنابر این در مدیریت شهری قم باید این آینده نگری را در نظر گرفت که جمعیت این شهر  بسیار بیشتر از جمعیت ساکن و ثابت آن است.
با توجه به حجم فزاینده ورود زائران به شهر قم باید زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران به ویژه در زمینه حمل و نقل شهری فراهم شود که مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در این راستا پروژه قطار شهری است که بهره‌برداری به موقع آن در کنار دیگر پروژه‌های تسریع در امر حمل ونقل اقدامی لازم و ضروری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول