اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ـ مشهد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ـ مشهد تا سه سال آینده توسط بخش خصوصی راه‌اندازی و اجرایی می‌شود.

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ـ مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، علی نیکزاد ظهر امروز در بازدید از پروژه بهسازی و بازسازی جاده طریق‌الرضا نایین در بین مردم و مسئولان اظهار داشت: به منظور تسهیل تردد زوار عزیز حرم امام رضا (ع)، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ـ مشهد در دستور کار قرار دارد که قطعه اول آن BOT شده به این معنی که ساخت، بهره‌برداری و واگذاری آن در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته است.
وی افزود: در این مرحله افرادی که واجد شرایط فنی و مالی بودند در کار سهیم شدند و اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که قطعه نخست این پروژه از اصفهان به تهران با طول 370 کیلومتر در دست اجراست، اضافه کرد: این پروژه نیز در حال حاضر به این گونه اجرا می‌شود که پس از پایان کار، بازگشت اصل و سود سرمایه سرمایه‌گذار از طریق فروش بلیط حاصل می‌شود و اکنون کار انجام شده و صلاحیت‌های آن تایید و کار آغاز شده است.
وی افزود: قطعه دوم از سمت تهران به مشهد به طول حدود یک‌ هزار کیلومتر نیز در مرحله مذاکرات قرار دارد و در نظر است که این قطعه نیز به صورت BOT به سرمایه‌گذار واگذار شود.
نیکزاد اضافه کرد: دو پیمانکار اکنون در حال اجرای پروژه هستند که پس از عقد قرارداد سرمایه‌گذار به این پیمانکاران ملحق شده و مسیر و کارگاه در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته و تاکنون روند اجرای پروژه پیشرفت خوبی داشته است.
وی ادامه داد: قرارداد این پروژه بزرگ و ملی سه ساله است و با توجه به سرمایه‌گذاری ملی و بالای طرح که چیزی در حدود 8.4 میلیون یورو است امیدواریم در مدت چند ده سال بنا بر ارزیابی صورت گرفته اصل و سود سرمایه‌گذار بازگشته که تا زمان بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذار، مسیر و فروش بلیط در اختیار سرمایه‌گذار خواهد بود.انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول