اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه:

امسال سوت قطار در گیلان شنیده می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال گیلان به شبکه حمل و نقل ریلی کشور وصل می‌شود.

امسال سوت قطار در گیلان شنیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، احمد صادقی عصر امروز در جریان بازدید از قطعات پروژه راه آهن قزوین‌ ـ ‌رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ ر‌شت اظهار کرد: بازدید راه‌آهن قزوین ـ  ‌رشت را از استان قزوین آغاز و قطعات مختلف را نگاه کردیم و تا پایان این پروژه قطعات همواره مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی، با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران در مدت یک هفته پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از پیمانکاران این پروژه قول گرفتیم تمام قطعات امسال به بهره‌برداری برسد.

این مسئول، میزان پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت را حدود 65 درصد عنوان کرد و افزود: طبق برنامه زمان‌بندی باید این پروژه را در سال 92 به پایان برسانیم اما امیدواریم تا آخر سال مالی امسال این پروژه مهم را به پایان برسانیم و گیلان را به شبکه حمل و نقل ریلی وصل کنیم.

وی، راه‌آهن قزوین‌ ـ ‌رشت ـ ‌انزلی‌ ـ آستارا را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور دانست و بیان کرد: این پروژه نقش مهمی در توسعه عمران و آبادانی کشور دارد.

صادقی ادامه داد: راه‌آهن قزوین‌ ـ ‌رشت‌ ـ ‌انزلی ـ آستارا کشورهای آسیای میانه، روسیه و اروپا را به اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال کشور را به جنوب کشور وصل می‌کند و برای ما ظرفیت خوب حمل و نقل ترانزیتی ایجاد می‌شود و درآمد سرشار و اشتغال مولد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در کریدور شمال‌-‌جنوب واقع شده است، خاطرنشان کرد: از این نظر پروژه راه‌آهن گیلان حائز اهمیت است.

معاون وزیر راه، طول این پروژه را 205 کیلومتر نامید و اذعان کرد: راه‌آهن قزوین‌-رشت‌-‌انزلی‌-‌آستارا یکی از شاهکارهای فنی کشور است و تونل‌ها و پل‌های بسیار بزرگی در این مسیر وجود دارد.

به گفته وی، 22 کیلومتر تونل در این مسیر وجود دارد که 15 کیلومتر آن حفاری شده و قابل استفاده است و حدود 15 کیلومتر پل‌های بزرگ وجود دارد.

صادقی، ابراز کرد: این پروژه با ویژگی‌های خاص است و تاکنون 9 کیلومتر از این پل‌ها به اتمام رسیده و 350 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به مبلغ مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه‌آهن قزوین‌- رشت‌ یادآور شد: برای تکمیل این پروژه حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تلاش می‌شود یک سال قبل از برنامه زمان‌بندی این پروژه را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی باید در سال 92 پروژه راه‌آهن قزوین‌-رشت را به اتمام می‌رساندیم و امیدواریم تا آخر سال مالی امسال این پروژه مهم را به پایان برسانیم و گیلان را به شبکه حمل و نقل ریلی وصل کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول