اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا هفته دولت

سوت قطار در نهاوند به صدا درمی‌آید

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: تا هفته دولت امسال سوت قطار در نهاوند به صدا درمی‌آید.

سوت قطار در نهاوند به صدا درمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست بررسی مشکلات راه‌آهن غرب کشور در نهاوند اظهار کرد: راه و راه‌آهن شریان تپنده هر شهر و منطقه است بنابراین هر منطقه‌ای که از وجود راه‌های مواصلاتی مطلوب‌تری برخوردار باشد از نظر تردد و موقعیت فرهنگی و اقتصادی در موقعیت مناسب‌تری قرار می‌گیرد.

وی راه‌آهن نهاوند را که موجب اتصال استان همدان به مرز خسروی و عتبات عالیات می‌شود را فقط در قطعه نهاوند 46 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این میزان با 22 میلیارد تومان اعتبار ریل‌گذاری خواهد شد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: پیشرفت میانگین این پروژه 37 درصد است که باید تا هفته دولت سال جاری عملیات این قطعه توسط پیمانکار به پایان برسد تا مردم نهاوند هر چه سریع‌تر بتوانند از خطوط ریلی بهره‌مند شوند.

وی به خدمات دولت نهم و دهم به ویژه در بخش راه، مسکن و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: در این دوره فعالیت‌های چشم‌گیری در بخش راه، آزادراه و بزرگراه در حوزه شهرستان نهاوند انجام شده تا جایی که تاکنون در محل ورودی بروجرد به نهاوند تا محور فیروزان ــ نهاوند بیش از 50 کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی این محور نیز طبق مدت زمانبندی شده همزمان با تأمین اعتبار چهارخطه خواهد شد.

زارعی‌کوشا به کاهش آمار تصادفات و کاهش میزان فوتی و جرحی از خطوط ریلی نسبت به جاده‌ها با عبور وسایل نقلیه سواری اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که مردم قدردان کار مسئولان هستند و آنها را از خود می‌دانند در صورتی که محل عبور راه‌آهن از محل اراضی کشاورزی آنها عبور کند با سعه صدر آن را در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌دهند و برای سرعت گرفتن این پروژه و تحویل به موقع آن هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول