اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق:

فردا نخستین قطار مسافری زاهدان ـ تهران حرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: ظهر جمعه فردا نخستین قطار مسافری مستقیم زاهدان ـ تهران حرکت می‌کند.

فردا نخستین قطار مسافری زاهدان ـ تهران حرکت می‌کند

سید مصطفی داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این قطار یک هفته دو بار از ایستگاه زاهدان و هفته بعد سه بار از این ایستگاه حرکت می‌کند.

وی افزود: این قطار از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و نیز به منظور پاسخ به درخواست‌های مکرر مردم و مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان، افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر و تحقق سهمیه قطار مستقل مسافری در این استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق تصریح کرد: قطار مستقیم زاهدان ـ تهران از نوع درجه یک بوده و دارای امکاناتی از جمله شش تخت در هر کوپه، پنج سالن مسافری، رستوران، 330 نفر ظرفیت مسافر و حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است که مسیر زاهدان ـ تهران را طی 24 ساعت طی می‌کند.

داودی یادآور شد: قطار مسافری زاهدان ـ کرمان ـ تهران 29 اسفندماه سال 89 راه‌اندازی شد و روزانه با ظرفیت بیش از 200 نفر در مسیر فوق‌الذکر تردد می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح اتصال واگن حمل خودرو به قطار مسافری زاهدان عملی نشد و از آنجایی که قطار مسافری زاهدان ـ کرمان ـ تهران، سهمیه اختصاصی کرمان محسوب می‌شد به دلیل مشکلات فنی امکان اتصال واگن حمل خودرو و توشه مسافر به این قطار نبود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: با تحقق سهمیه قطار مسافری سیستان و بلوچستان و راه‌اندازی قطار مستقیم زاهدان ـ تهران امکان اتصال واگن حمل خودرو و توشه مسافر به آن فراهم و در آینده نزدیک مسافران از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

داودی عنوان کرد: همچنین مسافران دیگر شهرهای مسیر ریلی زاهدان ـ کرمان ـ‌ تهران به ویژه یزد و اصفهان که ناگزیر به پرداخت هزینه بلیت به مقصد تهران بودند، با راه‌اندازی قطار مستقیم زاهدان-تهران این امکان فراهم می‌شود تا در آینده نزدیک مسافران فقط هزینه رفت به مقصد مورد نظر را پرداخت کنند.

وی افزود: عصر امروز قطار مستقیم زاهدان ـ‌ تهران از ایستگاه تهران حرکت می‌کند و این قطار ظهر جمعه به طور رسمی در زاهدان بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول