اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجان در مسدود کردن راه‌ بی‌سوادی رتبه نخست کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در مسدود کردن مسیر بی‌سوادی رتبه نخست را در کشور دارد.

زنجان در مسدود کردن راه‌ بی‌سوادی رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در جمع فرهنگیان زنجانی اظهار کرد: یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان زنجان پیشتازی استان در ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیر ورود بی‌سوادان به جامعه در استان زنجان مسدود شده است، اضافه کرد: این امر حاصل تلاش مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت بسیار کمی در استان زنجان بی‌سواد هستند، افزود: آموزش و پرورش استان زنجان توان باسواد کردن، افراد بی‌سواد استان را در طول یک سال دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تاخیری در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان زنجان وجود دارد به علت همکاری نکردن بی‌سوادان و عدم دسترسی آموزش و پرورش استان به این گروه است.

نظری اذعان داشت: در صورتی که افراد بی‌سواد استان همکاری لازم را انجام دهند، جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان زنجان در طول یک سال برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه تک نوبته کردن مدارس اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 85 درصد مدارس استان زنجان فقط در یک نوبت دایر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در مدارس استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته 58 درصد از دانش‌آموزان استان زنجان در کنکور قبول شدند.

وی در پایان گفت: ارتقا سطح علمی دانش‌آموزان و افزایش سال به سال قبولی دانش‌آموزان در کنکور با تلاش معلمان حاصل شده است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول