اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

سال 92 پایان بی‌سوادی 10 تا 49 ساله‌ها در زنجان است

خبرگزاری فارس: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تا پایان سال 92 همه افراد 10 تا 49 ساله در استان زنجان باسواد می‌شوند.

سال 92 پایان بی‌سوادی 10 تا 49 ساله‌ها در زنجان است

غفار سرداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: پس از این زمان افراد بسیاری در کشور باسواد شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول 33 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی کشور به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است، ادامه داد: برخورداری افراد بیسواد از آموزش‌های نهضت سواد آموزی از دیگر برکات انقلاب اسلامی در ایران است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه به طور چشمگیری به میزان افراد باسواد در کشور افزوده می‌شود، اضافه کرد: میزان باسوادی از 31 درصد در سال 55 به 81.7 درصد در سال 85 رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان رشد باسوادی در استان زنجان در دوره زمانی مذکور به بیش از 13 درصد رسیده است.

سرداری افزایش درصد باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال از 30 درصد در سال 55 به 92 درصد در سال 85 رسیده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش فاصله بیسوادی در بین زنان و مردان از 30 درصد سال 55 به کمتر از 10 درصد در سال 85 رسیده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به کاهش فاصله میزان درصد بیسوادی شهری و روستایی یادآور شد: در این زمینه نیز بیسوادی از 34 درصد در سال 55 به کمتر از 13 درصد در سال 85 رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه باسوادی همه افراد هدف در کشور یادآور شد: بر طبق برنامه پنجم توسعه باید درصد باسوادی در کشور در رده سنی 10 تا 49 سال به 100 درصد برسد.

سرداری با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان استان زنجان در زمینه باسوادی جمعیت هدف در استان به صورت 100 درصد اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 92 همه گروه هدف در استان باسواد می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط شورای آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه باسوادی گروه هدف یادآور شد: در حال حاضر مسئولان آمادگی عقد قرار داد با موسسات غیر دولتی را در زمینه آموزش افراد بیسواد دارند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: موسسات غیر دولتی می‌توانند با عقد قرارداد برای آموزش افراد بیسواد کلاس درس برگزار کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سواد آموزی استان زنجان آمادگی پرداخت هزینه آموزش افراد را به دانش‌آموزان دارد، ادامه داد: در صورتی که والدین دانش‌آموزی بیسواد بوده و دانش‌آموز اقدام به آموزش پدر یا مادر خود کند، پس از آزمون باسوادی سواد آموزی اقدام به پرداخت هزینه آموزش به دانش‌آموز می‌کند.

سرداری همچنین یادآور شد: همه کارکنان آموزش و پرورش نیز می‌توانند در امر سوادآموزی به شکل‌های مختلف از جمله تشکیل کلاس با حد نصاب حداقل هفت نفر و دریافت حق‌التدریس همکاری لازم را با سواد آموزی استان زنجان انجام دهند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول