اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

700 بیسواد در شهرستان دشتستان وجود دارد

بیسوادی در 88 روستای دشتستان به صفر رسیده است

خبرگزاری فارس: رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان دشتستان گفت: بیسوادی در 88 روستای دشتستان به صفر رسیده است.

بیسوادی در 88 روستای دشتستان به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کرامت عیدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی نقش مهمی در رشد و توسعه جامعه داشته و امروز بیشتر مردم کشور با تلاش این نهاد باسواد شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود بیش از 98 درصد از جمعیت شهرستان دشتستان باسواد هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی دشتستان با بیان اینکه در 88 روستای شهرستان بیسوادی به صفر رسیده، خاطرنشان کرد: در کل شهرستان نزدیک به 700 نفر بیسواد وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم تا پایان سال 91 تمام روستاها و شهرهای باقی مانده را از بیسوادی ریشه‌کن کنیم.

عیدی تصریح کرد: باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ باسوادی در جامعه اهتمام ورزیم و خانواده‌ها باید تلاش کنند تا تمام افراد بیسواد شناسایی و باسواد شوند.

معاون فرماندار دشتستان نیز در این جلسه از کسب مقام برتری شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در بین دیگر شهرستان‌های استان قدردانی کرد و اظهار داشت: تلاش این شورا در بهبود وضعیت مدارس و افزایش کیفیت تحصیلی قابل ستایش است.

بخشعلی دهقایدی در ادامه بر تجهیز مدارس به سیستم‌های علمی هوشمند تاکید کرد و گفت: برای پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش باید امکانات و تجهیزات را افزایش دهیم.

وی یکی دیگر از اقدامات شایسته آموزش و پرورش را اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب عنوان کرد و یادآور شد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار در بین دانش‌آموزان و قشر جوان دارد که لازم است مجموعه آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی در اعزام دانش‌آموزان به این مناطق همکاری کنند.

دهقایدی همچنین از اقدامات مروجین بهداشت در مدارس و تلاش نهضت سوادآموزی شهرستان در ریشه‌کنی بیسوادی در سطح شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول