اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد

برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سال آینده جشن پایان بی‌سوادی در استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدحسین حسینی‌صادق پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه کارشناسان نهضت سوادآموزی و معاونان آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان هدف از برگزاری این همایش را بهبود کیفیت سطح سوادآموزی‌، تبادل اطلاعات، طرح‌ها و ابتکارات مسئولان و کارشناسان نهضت سوادآموزی استان کرمان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار سوادآموز طی سال جدید در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان کرمان وجود دارد، بیان داشت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا سال آینده کرمان به عنوان استان بدون بی‌سواد در کشور اعلام می‌شود. 

حسینی‌صادق همچنین از فعالیت 672 آموزشیار در سطح استان کرمان در قالب کلاس‌های آموزشی یا آموزش چهره‌به‌چهره برای 20 هزار سوادآموز خبر داد و گفت‌: با توجه به اینکه کرمان در برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی جزو استان‌های موفق است، باید تا سال آینده جزو استان‌های فاقد بی‌سواد باشیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی استان کرمان 58 درصد بی‌سوادی ‌داشته، اما تا پایان سال 90 این آمار به هشت درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سیرجان هم اکنون بی‌سوادی را به دو درصد کاهش داده است که جزو شهرستان‌های پیشرو در طرح موفق سوادآموزی است.

حسینی‌صادق ابراز داشت: 200 نفر از معلمان نیز در بخش‌های جنوبی استان در کنار 672 آموزشیار نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی به طور کامل همکاری می‌کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم که سال جاری آموزشیاران نهضت سوادآموزی در صورت واجد شرایط استخدام جذب آموزش و پرورش استان کرمان شوند در حالی که سال گذشته 340 نفر از آموزشیاران به استخدام آموزش و پرورش در آمدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان موفقیت طرح ضربتی بی‌سوادی را در گرو همکاری تمام‌ ارگان‌ها و نهادها عنوان کرد و‌ گفت: براساس ماده پنج قانون کشوری تمام‌ دستگاه‌های دولتی مکلف هستند، همکاری و امکانات لازم را در اختیار کارشناسان نهضت‌های سوادآموزی استان قرار دهند.

همایش یک روزه کارشناسان نهضت سوادآموزی و معاونان آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان با حضور شهرستان‌های شهربابک‌، انار‌، بافت‌، رابر، سیرجان و ارزوئیه در سالن آموزش و پرورش سیرجان برگزار شد.

‌این همایش عصر امروز نیز با تشکیل کار گروه‌های مختلف ادامه دارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول