اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد

آمادگی برخی استان‌ها برای برگزاری جشن پایان بی‌سوادی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: برخی استان‌ها مانند یزد، اصفهان برای برگزاری جشن پایان بی‌سوادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

آمادگی برخی استان‌ها برای برگزاری جشن پایان بی‌سوادی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی باقرزاده‌فاروجی در حاشیه همایش گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته سازمان نهضت سوادآموزی صرفاً جشن پایان بی‌سوادی را در استان‌ها اجرا کرده و این منوط به سواد دار شدن تمام افراد بی‌سواد در شهرستان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه جشن پایان بی‌سوادی که سابقاً در شهرستان‌ها برگزار می‌شد، در شیوه جدید ملغی شده است، افزود: در برخی از این شهرستان‌ها که در گذشته جشن پایان بی‌سوادی گرفته می‌شد، بعضاً نرخ باسوادی گروه 10 تا 49 سال 97 درصد بوده که در شیوه جدید حتماً می‌بایست تمام افراد بی‌سواد از نعمت سواد برخوردار شده تا جشن پایان بی‌سوادی در استان‌ها به تناوب برگزار شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد تا جشن پایان بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه به مرور در تمام استان‌های کشور برپا شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس تعاریف یونسکو افراد باسواد باید متون را به راحتی بخوانند، تصریح کرد: انجام 4 عمل اصلی در ریاضیات و همچنین کسب مهارت‌های زندگی از دیگر ملاک‌های افراد باسواد است.
باقرزاده‌فاروجی با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی بر اساس جنسیت در زنان و مردان یکسان است، اظهار داشت: این نرخ در اوایل انقلاب تفاوت چشمگیری داشته که اکنون با فعالیت‌های سوادآموزی یکسان شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین میزان باسوادی در مناطق شهری و روستایی را به یک نسبت عنوان کرد و گفت:‌ بر اساس پالایش‌های انجام شده از محل آمارهای هدفمند سازی یارانه‌ها حدود 400 هزار بی‌سواد شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: البته بر اساس استخراج انجام شده از هدفمند سازی یارانه‌ها حدود یک میلیون نفر در مناطق روستایی فاقد سواد بوده که پس از پالایش‌های انجام شده مشخص شد که حدود 400 هزار نفر بی‌سواد هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین میزان باسوادی در کشور را هم اکنون 91 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: این در حالی است که نرخ باسوادی در سال 57 تنها 47 درصد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: میزان باسوادی شهروندان در سال 85 نیز 85 درصد بوده که با تلاش‌های انجام شده هم اینک حدود 91 درصد از جمعیت کشور در تمام گروه های سنی سواد دارند.
انتهای پیام/غ10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول