اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

برای محو کامل بی‌سوادی در هرمزگان برنامه‌ای جامع داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این سازمان برای محو کامل بی‌سوادی از هرمزگان برنامه‌ای جامع دارد.

برای محو کامل بی‌سوادی در هرمزگان برنامه‌ای جامع داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ماده 2 بند شش مصوبه 595 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: دولت باید با اجرای برنامه راهبردی سوادآموزی تا پایان برنامه چهارم توسعه باسوادی کامل گروه سنی 29 - 10 سال و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه، باسوادی کامل گروه سنی 49 ـ 10 سال را محقق سازد.

وی ادامه داد: براساس پرسشنامه هدفمندی یارانه‌ها، هم‌اکنون تعداد بی‌سوادان موجود در بانک اطلاعاتی بی‌سوادان استان، به میزان 60 هزار و 629 نفر است که از این تعداد 40 هزار و 328 نفر در مناطق روستایی و 20 هزار و 301 نفر نیز در مناطق شهری ساکن هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، بیش‌ترین آمار بی‌سوادی را در شهرستان بندرعباس با 15 هزار و 546 نفر و کمترین را در شهرستان پارسیان با یک ‌هزار و 46 نفر اعلام کرد.

آخوندی عملکرد سال گذشته سواد آموزی آموزش و پرورش استان را به دنبال تشکیل و استقرار معاونت سوادآموزی، در مجموع همه گروهای سنی 22 هزار و 556 نفر اعلام کرد و بیان داشت: نگاهی به عملکرد سواد آموزی استان از ابتدا تا سال 90 نیز نشان می‌دهد در این مدت بیش از 665 هزار و 778 نفر در امر جذب و آموزش دوره‌های مقدماتی، تکمیلی، پایانی و پنجم بزرگ‌سال مشارکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: آموزش تعداد 73 هزار و 292 نفر در برنامه‌های آموزش پس از سواد در قالب گروه‌های پیگیر، خدمات مکاتبه‌ای، آموزش رسانه‌ای، کتابخانه سیار و آموزش تعداد 25 هزار و 27 نفر از کودکان در سنین مدرسه رو در طرح کودکان لازم‌التعلیم از دیگر اقدامات این دوره بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به رشد شاخص سواد در جمعیت شش سال و بالاتر نیز بیان داشت: این رقم  از 32.83 سال 1355 به 82.38 در سال 85 رسیده است که براساس آمار سرشماری استخراج شده است.

آخوندی هم‌چنین با اشاره به کاهش فاصله درصد باسواد استان با میانگین کشوری، گفت: براساس سرشماری سال 85 استان 2.62 با میانگین کشوری اختلاف دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت ستاد اسکان فرهنگیان در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: برای نیل به هدف بزرگ پاسداشت نظام تعلیم و تربیت، حفظ حرمت فرهنگیان و ایجاد حداقل خدمات رفاهی و برخورداری از مکانی کم‌هزینه، موضوع ستادهای اسکان فرهنگیان به صورت جدی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت که هر ساله شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات در این بخش هستیم.

وی ادامه  داد: در این راستا براساس اطلاعات ستادهای اسکان فرهنگیان در مجموع امسال 873 هزار و 514 نفر روز در 2 هزار و 550 کلاس اسکان یافتند که این میزان با نگاه تعداد خانوار به تعداد 100 هزار و 641 بوده است.

آخوندی در پایان گفت: خوش‌بختانه استان هرمزگان در بحث اطلاع‌رسانی رسانه‌ای فعالیت ستاد نوروزی، با 94 خبر، رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول