اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اردبیل:

ریشه‌کنی بیسوادی در 768 روستای اردبیل دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال در 768 روستای استان اردبیل توسعه سوادآموزی و ریشه‌کنی با جهل و بیسوادی به جد پیگیری می‌شود.

ریشه‌کنی بیسوادی در 768 روستای اردبیل دنبال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عیوض سیف‌الله‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش  استان اردبیل اظهار داشت: علاوه بر فعالیت سوادآموزی در این مناطق در دو سال آینده طرح ریشه‌کنی بیسوادی را در 317 روستا در سال 91 و 220 روستا را در سال 92 پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم پایان سال 92 جشن باسوادی اهالی استان اردبیل را برگزار کنیم.
وی با اعلام اینکه در یک برآورد نهایی 11 هزار بیسواد در استان شناسایی شده‌اند، گفت: از بیش از 6 هزار و 500 نفر از آنها مشخصات کامل و اطلاعات کافی داریم اما بیش از 4 هزار نفر نیز به دلیل مهاجرت از محل سکونت خود دارای اطلاعات نامعلوم و نامشخص هستند.
سیف‌الله‌زاده اضافه کرد: از افراد بیسواد پالایش شده و شناسایی اسمی بخش عمده‌ای در مناطق شهری و حاشیه آن سکونت دارند و بخشی نیز در مناطق روستایی ساکن هستند که سعی می‌شود با همراهی خوب عوامل نهضت سوادآموزی این افراد شناسایی شده و در کلاس‌های نهضت حضور پیدا کنند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه تا آخر برنامه پنجم توسعه 312 آموزشیار به دنبال تعیین تکلیف 5 هزار و 50 نفر آموزشیار ساماندهی می‌شوند، افزود: از طریق برون سپاری خدمات آموزشی برای افراد بیسواد از طریق شرکت‌ها و نهادهای غیر دولتی سعی می کنیم افراد باقیمانده از نعمت سواد را نیز به سرعت زیر پوشش ببریم.
این مسئول از تدوین برنامه پنج ساله سوادآموزی خبر داد و ابراز داشت: در برنامه شناسایی اسمی افراد بیسواد 50 درصد رویه کار مشخص شده و قرار است تا پایان امسال نیز با یک حرکت انقلابی دیگر شناسایی اسمی افراد بیسواد به سرانجام برسد.
سیف‌الله‌زاده تصریح کرد: امیدواریم آموزشیاران نهضت سوادآموزی با فعالیت چشمگیر در شناسایی اسمی دقت لازم را داشته باشند و با بهره‌‌گیری از ابزارها و مکانیسم‌های جدید در این کار بکوشند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اردبیل از امضای تفاهمنامه‌های مختلف با دستگاه‌های ذیربط در حوزه سوادآموزی خبر داد و افزود: تدوین بانک جامع بیسوادان با هدف استخراج آمار بیسوادان واقعی، ایجاد رغبت در بین افراد بیسواد با برنامه‌های تبلیغی، همراهی خوب شوراهای اسلامی شهر و روستا در هدایت افراد بیسواد به کلاس درس و ایجاد محدودیت‌های قانونی در ارائه خدمات به افراد بیسواد می‌تواند ابزار خوبی در ریشه‌کنی بیسوادی باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اعلام اینکه با اجرای طرح انسداد بیسوادی از مقطع ابتدایی دیگر تولید بیسوادی در نظام آموزش و پرورش رخ نخواهد داد، افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که انجام شده رتبه استان در بحث سوادآموزی شاخص و جزو استان‌های ممتاز است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول