اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

ایرانیان سال آینده با بیسوادی وداع می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جشن پایان بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تا پایان سال آینده برگزار می‌شود و ایرانیان برای همیشه با جهل و بیسوادی وداع می‌کنند.

ایرانیان سال آینده با بیسوادی وداع می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در جمع سرگروه‌ها و مسئولان نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست سواد‌آموزی محور و اساس قرار گرفته و در برنامه مصوب مجلس قرار است تعداد افراد بیسواد گروه سنی 10 تا 29 سال تا پایان برنامه چهارم به اتمام رسیده و در گروه سنی 30 تا 49 سال نیز تا پایان برنامه پنجم امر بیسوادی ریشه‌کن شود.
وی گفت: با تلفیق این دو گروه سنی و جبران برخی از کاستی‌ها تلاش می‌کنیم در گروه سنی 10 تا 49 سال بیسوادی را تا پایان برنامه پنجم به صفر برسانیم اما پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که با ارزیابی‌های دقیق از افراد بیسواد جامعه این کار تا پایان سال آینده محقق شود.
 
باقرزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به مسدود بودن ورود بیسوادان به جامعه ابراز داشت: ما امسال با کنترل‌هایی که در زمان ثبت نام دانش‌آموزان داشتیم و راست آزمایی‌های انجام شده متوجه شدیم که در ورودی نظام آموزشی و پرورشی کمتر از نیم درصد افراد فاقد سواد داریم که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این نیم درصد هم مربوط به افراد معلول و از دنیا رفته بوده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اصلاح ساختار نهضت سوادآموزی و رویه کار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبر داد و گفت: هم اکنون نهضت سوادآموزی زیر نظر وزیر آموزش و پرورش و به صورت منسجم و متشکل در قالب سیاست‌ها و برنامه‌های اصلاح شده در حال تحول پیگیری می‌شود.
وی به کار ویژه انجام شده از زمان ادغام نهضت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در اولین روزهای بعد از ادغام با تدارک کمیته برنامه‌ریزی و تحول نظام آموزشی سند اجرایی در حال تدوین و طراحی نهایی است.
این مسئول ادامه داد: ‌برای این کار نیازمند به آمار و اطلاعات و فهرستی از اسامی افراد بیسواد بودیم تا با این ابزار به صورت دقیق جمعیت بیسواد را کنترل کنیم.
معاون وزیر معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در وهله اول اطلاعات 23 میلیون نفر در بانک جمع‌آوری شد که از ابتدای فعالیت نهضت سوادآموزی تحصیل کرده و با سواد شده بودند.
باقرزاده تصریح کرد: با کنار گذاشتن این جمعیت و حذف اسامی تکراری حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر از آمار جمعیتی ما باقی ماند که به نظرمی‌رسید بخش عمده‌ای بیسواد بودند.
وی سهم اردبیل را از این جمعیت بیسواد 62 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با مشخصات کامل و براساس اطلاعات دریافتی از بانک سعی کردیم راست‌آزمایی را انجام دهیم و با یک کنترل و پایش آمار بتوانیم افراد واقعی بیسواد را احصا کنیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت احتمالی بیسواد 3 هزار و 800 هزار نفر بیسواد مطلق تشخیص داده شدند که این تنها مربوط به نقاط روستایی بوده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول