اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران:

دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری کنند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری کنند.

دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، نعمت بقایی بعدازظهر امروز در جلسه توجیهی و آموزشی روسای ادارات سوادآموزی، کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی سراسر استان در این شهر، با تشریح اهداف و برنامه‌های سوادآموزی تصریح کرد: اداره کلاس‌های سوادآموزی، نظارت کامل بر فعالیت‌ها، امور سامانه ،عملکرد آموزشیاران و آموزش دهندگان، کیفیت بخشی فعالیت‌ها، ارزشیابی پایان دوره از کلاس‌ها، فعالیت‌های واگذاری (برون سپاری) و نظارت دقیق بر اساس اصل امانتداری باید به بهترین شکل ممکن مدنظر شما مدیران باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام سال " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی "خاطرنشان کرد: در توسعه پایدار نقش نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده به مراتب بیشتر از نقش سرمایه اقتصادی است و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مولد نیروی انسانی، نقش موثری در اجرایی شدن شعار امسال می‌تواند داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: همه عناصر و عوامل دخیل در امر تربیت باید مسئولانه تلاش کنند و آموزشی ارائه کنند که دارای کیفیت بوده و موجب رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: در سال جاری با داشتن برنامه مدون شهرستانی با جدیت بحث شناسایی و پالایش اسمی نقاط شهری که بخش مهمی از کار سوادآموزی است را دنبال کرده و با آگاهی از وضعیت بی‌سوادان شهرستان نسبت به برنامه‌ریزی اقدام کنند.

بقایی به تصمیم‌سازی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این امر مهم اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مهم ما ایجاد فضای وفاق و همدلی و حساس کردن نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت و ایفای نقش در امر سوادآموزی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش محمود آباد نیز بیان داشت: کار سوادآموزی هدایت مردم از ظلمات به سوی نور است و بر اساس احادیث و روایات، آموزش دهندگان در قیامت شفیع دیگران می‌شود.

عباسعلی حسن‌زاده سوادآموزان پالایش شده این شهرستان را 940نفر برشمرد و گفت: در سال 90 با کمک مدیران مجتمع‌ها و آموزش دهندگان، تعداد 380 نفر زیر پوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول