اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

بی‌سوادی تا سال 92 در استان زنجان ریشه‌کن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال 92 بی‌سوادی در استان زنجان ریشه‌کن می‌شود.

بی‌سوادی تا سال 92 در استان زنجان ریشه‌کن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی در سال 58 و با درایت و آگاهی امام خمینی (ره) تاسیس شد.
وی با بیان اینکه در سه دهه گذشته نهضت سواد‌آموزی اقدامات بسیاری در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور انجام داده است، افزود: تلاش مسئولان نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی در کمترین زمان ممکن است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: از سال 55 تا سال 85 میزان باسوادی در استان زنجان بیش از 50 درصد رشد داشته است.
وی همچنین یادآور شد: اجرای طرح ریشه‌کنی بیِ‌سوادی، موجب کاهش اختلاف سطح سواد در بین روستاییان و ساکنان شهر شده است.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر دوره‌های نهضت سوادآموزی در سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و پایانی اجرا می‌شود.
وی همچنین با اشاره به تغییر محتوای کتب درسی نهضت سواد‌آموزی ادامه داد: این تغییرات به صورت مناسب و در راستای ارتقای سطح علمی سواد‌آموزان صورت گرفته است.
‌سرداری در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت روز نهضت سواد‌آموزی یادآور شد: در این روز از آموزشیاران نمونه استان تجلیل شد.
وی همچنین با اشاره به واگذاری برخی از امور نهضت سواد‌آموزی به بخش خصوصی یادآور شد: نهضت سواد‌آموزی آماده عقد قرار‌داد با همه موسسات غیر‌دولتی در این زمینه است.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: همه موسسات غیر دولتی می‌توانند، به آموزش سواد‌آموزانی بپردازند که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی نهضت و سوادآموزی استان ثبت نشده است.
وی با بیان اینکه پس از آموزش هر بی‌سواد سواد آموز مشخصات وی در بانک اطلاعاتی نهضت و سواد آموزی استان ثبت می‌شود، اضافه کرد: افراد بی‌سوادی که اطلاعات آنها در این بانک اطلاعاتی ثبت نشده بی‌سواد محسوب می‌شوند.
سرداری تصریح کرد: با آمار به دست آمده در حال حاضر نزدیک به 22 هزار بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد، که آموزش و پرورش و نهضت در تلاش برای باسواد کردن آنها هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول