اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

نبود جاذبه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مشکل بزرگ خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی خشکسالی‌های پی در پی و نبود جاذبه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را از مشکلات مهم استان دانست.

نبود جاذبه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مشکل بزرگ خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در دیدار با جامعه نیکوکاری ابرار استان اظهار داشت: خراسان‌جنوبی به دلیل پراکندگی جمعیت و دوری از مرکز، قبل از تقسیم خراسان بزرگ در برخی از زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه است.

وی گفت: اقدامات و خدماتی که نظام و دولت طی چند سال اخیر در خراسان‌جنوبی به انجام رسانده است قابل وصف و مقایسه با گذشته نیست.

استاندار خراسان‌جنوبی تهیه اسناد توسعه شهرستان‌ها را از جمله اقدامات زیربنایی برای توسعه استان دانست و افزود: اسناد این توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و خانواده نیز تهیه و تدوین شده است این در حالی است که نخستین سند توسعه اشتغال در کشور نیز در خراسان‌جنوبی تدوین شد که در سفر چهارم هیئت دولت به استان به تصویب رسید.

رشید راه‌اندازی پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان را از دیگر اقدامات انجام شده در استان دانست و افزود: راه‌اندازی کانون ملی زرشک و عناب از دیگر اقدامات زیرساختی دولت در استان است که به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 60 میلیارد تومان اعتبار در بحث امور روستایی و 35 میلیارد تومان در بحث توسعه امور شهری اعتبار جذب شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی به شاخص‌های درآمدی و سرانه مردم استان نسبت به کشور اشاره کرد و یادآور شد: میانگین درآمد سرانه مردم استان نسبت به کشور در کمترین سطح قرار دارد و در این بخش فقیرترین استان کشور هستیم.

رشید خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات خوبی که به انجام رسیده است خراسان‌جنوبی از حیث منابع مالیاتی فقیرترین استان کشور است و پایین‌ترین درآمد سرانه در ایران به خراسان‌جنوبی اختصاص دارد.

وی خشکسالی‌های پی در پی و نبود جاذبه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را از دیگر مشکلات استان دانست و افزود: تاکنون تلاش‌های فراوانی به منظور جذب سرمایه‌گذار در استان به انجام رسیده است و در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد تا با تمام توان در خدمت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان خراسان‌جنوبی امن‌ترین استان کشور است.

رشید، اقدامات انجام شده در جامعه نیکوکاری ابرار را در راستای کمک به انسان‌ها دانست و افزود: اقداماتی که در این مرکز صورت می‌گیرد علاوه بر اجر دنیوی دارای اجر اخروی نیز است.

وی کمک به دانش‌آموزان نخبه در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در حال حاضر نخبگانی در استان وجود دارند که با کمک‌ها و حمایت‌های مالی اندک می‌توانند منشاء خدمات و برکات فراوانی برای استان و کشور باشند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول