اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد نماینده اراک از عملکرد ضعیف ستاد سرمایه‌گذاری استان مرکزی

اراک نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد ضعیف و بی‌رونق ستاد سرمایه‌گذاری استان به شدت انتقاد کرد.

اراک نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های مختلف اداری استان اظهار داشت: ستاد سرمایه‌گذاری استان واقعا بی‌رمق است و برای تحول در شهر اراک به عنوان مرکز استان نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدی هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پول و مکان برای سرمایه‌گذاری به وفور در کشور وجود دارد که با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توانیم نهایت استفاده را از این امکانات و ظرفیت‌ها ببریم.

 

دستگاه‌ها پروژه‌های بزرگ تعریف کنند

منتخب مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان استان نتوانستند از سرمایه‌های خوب موجود در استان بهره‌برداری خوبی را به عمل آورند خاطر نشان کرد: هر اداره باید در چارچوب قواعد مربوط به خودش یک پروژه بزرگ به عنوان پروژه دهه پیشرفت و عدالت تعریف کند.

رجایی افزود: از این پس هر دستگاهی موظف است یک پروژه بزرگ را با هدف اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذار در چارچوب قواعد سازمانی تعریف کند تا ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس منابع و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح در دو سال گذشته در شورای استان به تصویب رسیده بود ادامه داد: جای بسی تأسف است که این پروژه دو سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت و اجرایی نشد، اما از این پس با تشکیل مجمع قوی نمایندگان استان چنین موضوعاتی با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: مسئولان دستگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر پروژه‌های مدنظر خود را تعریف، طراحی و ارائه دهند تا ما بتوانیم با جذب اعتبارات مورد نیاز از طریق صندوق توسعه ملی و یا سایر منابع پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

رجایی با بیان اینکه دستگاه‌ها همچنین می‌توانند پروژه‌هایی را در قالب پروژه‌های مشارکتی به انجام برسانند گفت: بدون شک پروژه‌های بزرگ پروژه‌های کوچک را ساماندهی خواهد کرد که این مهم موجب تحول در استان خواهد شد.

 

سهم مردم، حق مردم است

وی در ادامه گفت: شهرداری اراک چندین میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلبکار است در حالی که می‌تواند با این پول‌ کارهای بزرگ عمرانی را در سطح شهر به انجام برساند اما این طلب‌ها به شهرداری پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طلب شهرداری از دستگاه‌ها سهم مردم است گفت: سهم مردم، حق مردم است، طلب شهرداری از دستگاه‌ها متعلق به مردم این شهر است و بنده به عنوان نماینده این مردم اجازه نخواهم داد سهم و حق مردم پایمال شود.

رجایی با اشاره به بدهکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی به شهرداری افزود: زمانی از شهردار پرسیدم چرا طلب مردم از دستگاه‌ها را مطالبه نمی‌کنید، در جواب شنیدم برخی از این مطالبات متعلق به دستگاه‌های انتظامی و قضایی است.

وی تصریح کرد: قرار نیست دستگاهی که زور دارد حق مردم را ندهد، باید حق مردم را بگیریم، ما نمی‌توانیم به این دلیل که دستگاهی زور دارد، حق مردم را ببخشیم، دستگاه‌‌های قضایی و انتظامی خود باید حق مردم را بپردازند.

 

چهره شهر نازیباست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت زیباسازی شهر بیان داشت: زمانی که به مرکز برخی از استان‌های کشور سفر می‌کنیم، چیزی جز زیبایی نمی‌بینیم، چطور است که شهر اراک به عنوان مرکز استان زیباسازی ندارد.

منتخب مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها دور خود سیم‌خاردار کشیده‌ و برای خود حصار درست کرده‌اند، دژ که نمی‌خواهیم درست کنیم، این مسئله موجب زشت شدن چهره شهر شده است.

 

یک نماد از همیاری دستگاه‌ها در اراک طراحی شود

رجایی بر ضرورت همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر موجب پیشرفت و توسعه شهر می‌شود، دستگاه‌ها باید بیش از گذشته با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق همیاری دستگاه‌ها باید یک نمادی به عنوان نماد همیاری مدیران استان طراحی و در نقطه‌ای مناسب از شهر نصب شود.

 

استاندار بدون اسکورت برای گرفتن تسهیلات به بانک‌ها برود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در خدمات‌دهی به مردم بیان داشت: سطح خدمات‌‌دهی بانک‌ها بسیار ضعیف است، چرا ما ادعا می‌کنیم تسهیلات خوب به مردم می‌دهیم.

رجایی ابراز داشت: استاندار یک روز به صورت ناشناس برای گرفتن تسهیلات سری به شعبات بانک‌ها بزند تا ببیند چه خبر است، اگر قرار است با اسکورت و برنامه قبلی برویم معلوم است همه چیز خوب است، یک روز به عنوان مراجعه‌کننده به بانک‌ها برود تا بفهمد چه خبر است و تا چه اندازه گرفتن تسهیلات دشوار می‌باشد.

 

مردم را به استانداری راه نمی‌دهند

وی ادامه داد: امروز مردم مشکلات فراوانی دارند، در خود استانداری هم مردم را راه نمی‌دهند، مردم را جلوی در و در سالن نگه می‌دارند، این مردم که آدم‌خوار نیستند تا کسی را بخورند، به برخی از ادارات که می‌روی برای مدیر 30 تا در گذشته‌اند، این چه معنی دارد، مدیر باید کار مردم را انجام دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات مردم افزود: مدیران باید مشکلات مردم را حل کنند، اگر نمی‌توانند حل کنند اجازه دهند بخش خصوصی وارد شده و کار مردم را راه بیندازد.

 

پاس‌کاری‌ها را کم کنید

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نارضایتی از پاس‌کاری ادارات به یکدیگر گفت: من به عنوان یک نماینده بارها سرمایه‌گذاران فراوانی را به استان دعوت کردم، اما متاسفانه به دلیل پاس‌کاری ادارات به یکدیگر سرمایه‌گذاران عطایش را به لقایش بخشیدند و رفتند، این چه وضعیتی است.

وی ادامه داد: یک شهرک صنعتی در جاده فراهان برای ساماندهی مشاغل مزاحم یک سوله‌ای زد، حالا بعد از 15 سال می‌گویند حق نداشتی آنجا سوله بزنی، اداره برق، برق‌رسانی نمی‌کند، علت را می‌پرسیم، می‌گویند جهاد کشاورزی اجازه تغییر کاربری نمی‌دهد، از جهاد می‌پرسی می‌گوید دادستان گفته است مجوز ندهید!

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: استان مرکزی زمانی قطب دوم صنعت کشور بود، امروز به جای پیشرفت در رده 16 کشور هم قرار ندارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول