اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های کردستان خبر داد

رویکرد همیاری شهرداری کردستان سرمایه‌گذاری در شمال عراق است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های کردستان با اشاره به توانایی این سازمان، رویکرد برنامه‌های همیاری شهرداری‌های کردستان را سرمایه‌گذاری در شمال عراق عنوان کرد.

رویکرد همیاری شهرداری کردستان سرمایه‌گذاری در شمال عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین زمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته یک معدن پلی‌متال آهن و پنج معدن شن و ماسه در این استان شناسایی و پروانه بهره‌برداری آنها صادر شده است.

وی از استقبال کمرنگ سرمایه‌‌داران بومی استان در بخش سرمایه‌گذاری معادن انتقاد کرد و گفت: معادن فراوانی در استان وجود دارد که با حمایت سرمایه‌گذاران و بهره‌برداری از آنها چرخه اقتصاد استان تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های کردستان از فعال‌سازی واحد تجارتی این سازمان خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری‌ها شرکت عمران آبیدر قشلاق سنندج و زریوار به ثبت رسیده است.

وی شمال عراق را هدف اصلی سازمان همیاری کردستان عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت‌های سازمان همیاری بسیار گسترده و در عرصه‌های مختلف صورت می‌گیرد به همین دلیل حضور در شمال عراق و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تولیدی و صنعتی این منطقه یکی از اهداف اصلی این سازمان به شمار می‌رود.

به گفته وی سهامداران اصلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان هستند و به همین دلیل کسب درآمد توسط این سازمان زمینه را برای تقویت شهرداری‌ها و ایجاد درآمد پایدار در آنها فراهم می‌کند.

زمانی با بیان اینکه چشم‌انداز سازمان همیاری شهرداری‌ها در عرصه‌های مختلف به سمت ایجاد درآمدهای پایدار است، اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته این سازمان زیان‌ده بوده به گونه‌ای که بحث انحلال آن در مقطعی مطرح شد ولی به دلیل اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته و امسال به درآمدهای خوبی دست پیدا کرده و انتظار می‌رود که این روند در سال ‌جاری و سال‌های آینده نیز با جدیت هرچه تمام‌تر ادامه داشته باشد.

وی به بودجه سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان در طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 89 کل بودجه سازمان همیاری 4 میلیارد تومان برآورد شده بود که در پایان سال تنها 60 درصد آن محقق شد.

وی تصریح کرد: بودجه سال گذشته سازمان همیاری استان 7 میلیارد تومان بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته به صورت صد درصدی تحقق یافت.

زمانی اضافه کرد: در سال‌ جاری 15 میلیارد تومان بودجه و درآمد برای این سازمان اختصاص یافته که انتظار می‌رود با توجه به پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا، تحقق آن ممکن خواهد بود.

وی از توسعه و تقویت فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری در عرصه‌های بازرگانی و گردشگری، صنعت و معدن، انجام پروژه‌های عمرانی و تولیدی به صورت پیمانکاری و بحث توسعه بازارچه‌های مرزی از اولویت‌های این سازمان است.

وی بازسازی ماشین‌‌آلات و وسایل نقلیه با همکاری معاونت عمران استانداری کردستان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار سازمان همیاری شهرداری‌های استان عنوان کرد و گفت: به همین منظور 45 دستگاه وسیله نقلیه با اعتباری بالغ بر 580 میلیون تومان بازسازی، خریداری و به سیستم جی‌پی‌اس مجهز شده‌اند.

زمانی از شناسایی و رفع مسائل حقوقی کارفرمایان و کارمندان این سازمان در سال گذشته خبر داد و افزود: نقاط ضعف شناسایی و تمام حقوق و مشکلات بیمه تکمیلی کارمندان، کارفرمایان و بازنشستگان شهرداری‌های استان برطرف شد.

وی در پایان عمده‌ترین مشکل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان را پایین بودن سطح سواد پرسنل این سازمان دانست و گفت: این مشکل مانع به‌روز شدن و پیشرفت سازمان می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول