اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت واردات کالاهای اساسی به کشور

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری مغایر با فرمایشات رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری برای واردات کالاهای اساسی به کشور مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی است.

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری مغایر با فرمایشات رهبری است

عباس رجایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که تحقق این پیام الزاماتی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برای تحقق تولید ملی باید واردات در کشور مهار شود تصریح کرد: در سال گذشته 60 میلیارد دلار واردات کالاهای لوکس، مواد اولیه، قطعات و ماشین‌آلات نیم‌ساخته از طریق گمرکات کشور ثبت شده است که در مقایسه با کل بودجه عمومی کشور رقم کمی نیست.

*50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی ضروری نیست

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم به کار و تولید ایرانی بپردازیم، می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که 50 میلیارد دلار از واردات ضرورتی برای کشور ندارد و باید جلوی آن را گرفت.

رجایی لازمه رسیدن به تولید ملی را عزم ملی دانست و خاطر نشان کرد: با کاهش واردات دو اتفاق مهم در کشور صورت می‌گیرد، اول اینکه از خروج سرمایه کشور به سایر کشورها جلوگیری می‌شود، دوم اینکه اشتغال سایر کشورها را تضمین نخواهیم کرد.

وی افزود: بدون شک با واردات کالا از سایر کشورها بخشی از نیروی شاغل داخل کشور را بیکار کرده و در آن سو اشتغال دیگر کشورها را فراهم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتشار دو خبر در نخستین ما‌ه‌های سال نشان داد که تلاشی برای تحقق تولید ملی صورت نخواهد گرفت؛ یکی از این خبرها آزاد شدن واردات خودرو با سه سال ساخت و دیگری سرمایه‌‌گذاری 20 میلیارد دلاری برای واردات کالاهای اساسی بود که اگر بخواهیم بازار را کنترل کنیم این دو خبر به نوعی خلاف و مغایر با این دو سیاست است.

*پرداخت یارانه نقدی تورم را افزایش داد

رجایی با تاکید بر اینکه مشکل بازار کشور کمبود برخی از اقلام نیست ادامه داد: مشکل در جای دیگری است که باید برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی شود.

وی تقویت پول ملی و کاهش تورم را از دیگر الزامات مهم برای تحقق تولید ملی دانست و ادامه داد: اگر سرمایه کشور به سمت تقویت پس‌انداز ملی سوق داده شده و شرایطی فراهم شود که پول و سرمایه کشور به سمت تولید برود، آن وقت می‌توانیم تورم موجود در کشور را کنترل کنیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 54 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی به مردم طی سال گذشته گفت: این میزان پول نقدینگی موجود در کشور را افزایش داد و موجب بالا رفتن تورم در کشور شد.

رجایی ادامه داد: اگر این میزان پول مطابق قانون هزینه می‌شد و 30 درصد آن در اختیار بخش تولید قرار می‌گرفت، در همین شهر اراک رونق کارخانجات صنعتی را به همراه داشت و بسیاری از کارفرمایان می‌توانستند مواد اولیه خریداری کرده و تولید ملی را رقم بزنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: این پول شاید در زندگی عده‌ای از افراد جامعه تاثیر گذاشت، اما در زندگی بسیاری از افراد تغییر قابل توجهی ایجاد نکرد، اما در نهایت تورم را به وجود آورد.

وی کیفیت‌بخشی به تولیدات، فرهنگ‌سازی، جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی، اسراف، اصلاح الگوی مصرف و تقویت تولید ملی را از دیگر لازمه‌های تحقق شعار تولید ملی دانست.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول