اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

487 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حال ساخت داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: مجموعه سرمایه‎گذاری در حال ساخت 487 میلیارد تومان با اشتغالزایی یک‌هزار و 361 نفر در گلستان وجود دارد.

487 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حال ساخت داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربان عباسی عصر امروز در جمع مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار داشت: وضعیت تخصیصات اقامتی در حال ساخت از پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصد برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه 14 واحد هتل و هتل آپارتمان در دست ساخت داریم اذعان کرد: این هتل‎ها با سرمایه‎گذاری 106 میلیارد تومان و اشتغالزایی 514 نفر انجام می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان داشت: هشت واحد مجتمع تفریحی و توریستی با سرمایه‎گذاری 378 میلیارد تومان و اشتغالزایی 827 نفر در دستور کار این اداره کل است.

عباسی با اشاره به اینکه استان گلستان در بخش گردشگری به عنوان استان هدف شناخته شده است متذکر شد: سقف اقامت از یک ‎و ‎نیم شب به دو ‎و ‎نیم شب در استان افزایش یافت که رسیدن به این مهم در سایه تلاش‎های دستگاه‎های اجرایی بوده است.

وی به وضعیت موجود واحدهای اقامتی فعال در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: هتل‎های درجه یک تا درجه چهار در استان فعال هستند که 482 اتاق، یک هزار و 276 تخت با اشتغالزایی 346 نفر صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراز داشت: تعداد 12 مهمانپذیر فعال درجه یک تا درجه سه در استان وجود دارد که 234 اتاق با 642 تخت، 20 نفر اشتغالزایی به همراه داشته و در مجموع 716 اتاق، یک‌هزار و 918 تخت با اشتغالزایی 546 نفر فعال وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه افرادی نیز در حال کسب مجوز نهایی هستند خاطر نشان کرد: در بخش هتل و هتل آپارتمان 15 واحد از درجه یک تا درجه چهار مدنظر است که 571 اتاق با یک‌هزار و 610 تخت و سرمایه‎گذاری 78 میلیارد تومان پیش‎بینی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد 16 مجتمع اقامتی ‎پذیرایی و تفریحی ‎توریستی در دستور کار قرار گرفته که 489 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: مهمانپذیر و مجتمع‎های خدماتی و بین‎راهی که در حال مجوز هستند نیاز به 612 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و یک‌هزار و 685 نفر اشتغالزایی پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول