اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

استفاده از کالای ایرانی فریضه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی بر فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای ایرانی تاکید کرد و گفت: استفاده از کالای ایرانی در حقیقت یک فریضه است.

استفاده از کالای ایرانی فریضه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در جمع معلمان بخش بام و صفی‌آباد این شهرستان اظهار داشت: برای استفاده از کالاهای ایرانی باید فرهنگ‌سازی همه جانبه انجام شود تا مردم استفاده از کالاهای ایرانی را فریضه دانسته و از خرید کالاهای خارجی اکراه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه معلمان بهترین خدمتگزار در نظام اسلامی هستند افزود: قطعاً رشد و توسعه علمی کشور مرهون تلاش‌های سازنده و بی‌وقفه فرهنگیان در عرصه علمی است.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی رسالت معلمان را در تربیت دانش‌آموزان برای آینده نظام اسلامی برشمرد و اظهار داشت:‌ معلم احیاء‌کننده کرامات انسانی در جامعه است.

وی گفت: تلاش معلمان در سطوح مختلف بر کسی پوشیده نیست و هفته معلم فرصتی برای پاسداشت زحمات این قشر فرهیخته است.

شفقت تصریح کرد: با تلاش معلمان برای ارتقای سطح علمی جامعه امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف رشد یافته و توانمندی علمی باعث اقتدار نظام اسلامی در سطح دنیا شده است.

وی همچنین با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: این شهید والامقام شخصیتی بی نظیر در قرن اخیر است که با بینش و دانش خود در ایجاد و پایه‌ریزی نظام نقش اساسی داشت.

استاندار خراسان‌شمالی در بخش دیگری سهم مدرسه‌سازی در استان را نسبت به کل کشور ناچیز خواند و از سازمان نوسازی مدارس کشور خواست توجه بیشتری به استان خراسان‌شمالی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این همایش طرح بنیادی تحول را از اقدامات برجسته وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: 131 راهکار عملیاتی مبتنی بر همه نظریات حوزه دینی در سند تحول طرح بنیادی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است .

محمد وحیدی اظهار داشت: برای اجرای این طرح انگیزه و باور اینکه باید تغییرات در نظام آموزشی ایجاد شود در بین فرهنگیان به وجود آمده است.

به گزارش فارس، در این آیین از تیم سه نفره روباتیک بین‌المللی کانون فرهنگی شهید رجایی اسفراین نیز که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات از بین 37 کشور دنیا مقام دوم را کسب کرده بوده، قدردانی شد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول