اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای قانون مدیریت پسماند

تفکیک زباله از مبدأ در قوچان اجرایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: با توجه به اینکه اولویت اول سازمان حفاظت محیط زیست در سال 91 مدیریت پسماند است، قانون مدیریت پسماند، با تفکیک زباله از مبدأ در شهرستان قوچان عملیاتی شد.

تفکیک زباله از مبدأ در قوچان اجرایی شد

رحمان حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های روز زمین پاک با شعار (زمین سالم – انسان سالم) اداره حفاظت محیط زیست برای پاکیزگی زمین برنامه‌های متعددی را از جمله پاک‌سازی مستمر تفرجگاه‌ها و محیط‌های طبیعی با توزیع کیسه زباله در بین گردشگران و ارسال پیامک‌های محیط زیستی با هدف فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مردم به محیط زیست اجرا کرد.

وی افزود: تمام زباله‌های عفونی در شهر قوچان در دستگاه امحا بی‌خطر شده و سپس دفن می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست قوچان اظهار داشت: به علت نبود محل دفن و نبود دفن مناسب زباله‌ها در روستاهای اطراف این زباله‌ها فقط از روستا خارج شده و در مسیل‌ها و آبریزها ریخته می‌شود که سبب پخش زباله‌ها در رودخانه و اراضی کشاورزی می‌شوند که علاوه بر آلودگی خطرآفرین برای محیط زیست با اعتراض کشاورزان همراه است که برای رفع تمام این عوامل و شکایات احداث یک زباله‌گاه استاندارد برای روستاها در دست اقدام است.

حسین‌زاده افزود: با همکاری آموزش و پرورش قوچان برنامه‌های متنوعی هم‌چون برگزاری مسابقه نقاشی گروهی بر روی پارچه‌های طولانی، خواندن و نوشتن مقاله، شعر با موضوع زمین سالم – انسان سالم با حضور و داوری کارشناسان محیط زیست صورت گرفت.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول