اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان:

روزانه 1000 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر به صورت روزانه حدود یک هزار تن زباله در سطح مناطق چهارده‌گانه اصفهان تولید می‌شود.

روزانه 1000 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بازیافت زباله‌ها و پسماندها سبب ایجاد ارزش افزوده در چرخه طبیعت می‌شود، اظهار داشت: خاک‌های موجود در سطح کشور ایران غنی نیستند و بازیافت پسماندها و تولید کودهای ارگانیک می‌تواند در راستای غنی شدن خاک مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه دور ریزی که انسان‌ها مصرف می‌کنند به عنوان پسماندهای عادی به شمار می‌رود، اضافه کرد: ضایعات کشاورزی به عنوان پسماندهای کشاورزی و ضایعات صنعتی  نیز به عنوان پسماندهای صنعتی محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پسماندهای پزشکی، ویژه، ویژه خطرناک و پسماندهای فاضلاب از دیگر پسماندها هستند، تصریح کرد: جداسازی پسماندها در مبدأ بهترین شیوه بازیافت زباله‌ها است و این موضوع باید در میان تمامی مردم نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت روزانه حدود یک هزار تن زباله در سطح مناطق چهارده‌گانه اصفهان تولید می‌شود، تأکید کرد: پس از بازیافت زباله‌ها از بخشی از آنها برای تولید کود کمپوست و از ضایعات آنها برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک جشن پایان دفن زباله‌ها برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود و مردم باید حرکت به سوی بازیافت زباله‌ها و پسماندها به سوی افزایش تولید گام بردارند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول