اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران مطرح کرد

گستردگی نواحی مرکزی ایران برای دپوی آسان زباله

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به گستردگی نواحی مرکزی ایران برای دپوی آسان زباله گفت: در مازندران، پسماند زباله همچنان معضل زیست محیطی است.

گستردگی نواحی مرکزی ایران برای دپوی آسان زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، هرمز محمودی‌راد بعدازظهر امروز  در همایش پسماند و محیط زیست که در شهرداری قائمشهر برگزار شد با اشاره به غیرقابل گسترش دانستن کره زمین به عنوان بستر حیات بشر گفت: با وجود بیش از 17 مناسبت زیست محیطی در جهان که از سوی دوستداران محیط زیست اجرا می‌شود ولی هنوز انسان نتوانسته آن طور که شایسته است از بستر خویش محافظت کند.

وی با اشاره به گستردگی نواحی مرکزی ایران برای دپوی آسان زباله تصریح کرد: در استان مازندران به علت محدودیت زمین، وجود دریا، جنگل، اراضی کشاورزی و افزایش ساخت و سازها و تغییر کاربری اراضی، پسماند زباله همچنان معضل زیست محیطی است.

محمودی‌راد افزود: پسماندها عرصه را بر جامعه بشری تنگ کرده‌اند، جامعه بشری نیازمند هم صدایی و همکاری است تا با تغییر عملکردمان رویکردها را نسبت به محیط زیست تغییر دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر حساسیت همه افراد جامعه بر آلودگی زمین تصریح کرد: هیچ فردی به تنهایی قادر به حفاظت و نگهبانی از محیط زیست نیست، سازمان محیط زیست به تک تک فکر و نیروی افراد جامعه نیازمند است تا بقای زمین را با حفظ محیط زیست به سرمنزل مقصود برساند.

وی با قانونی و شرعی خواندن احترام به محیط زیست در جامعه اسلامی ایران عنوان کرد: در اصل 50 قانون اساسی حفظ محیط زیست بر آحاد مردم تکلیف شده است.

این مسئول با تاکید بر رعایت ضوابط شهرداری خاطرنشان کرد: به همکاری با شهرداری در قالب تحویل و تفکیک زباله از مبدا باید توجه شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از سوی معاون عمرانی استاندار مازندران به فرماندار و شهردار قائمشهر در روز زمین پاک لوح سپاسی اهدا شد و از دهیاران و محیط بانان و جنگل بانان نمونه مازندران با هدایایی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول