اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا:

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی رشت هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سال جاری خبر داد.

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی رشت هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان عصر امروز در جمع اعضای شورای این شهر از ساماندهی کسبه و بازاریان این شهر خبر داد.

وی اظهار کرد: عدم محدودیت عبور و مرور خودروهای حمل کالا در بازار رشت و استقرار بازار قدیمی رشت در بافت مرکزی و پرترافیک شهر و نبود پارکینگ، آشفتگی زیادی در بازار ایجاد کرده بود و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با هماهنگی اصناف و بازاریان و نیروی انتظامی مقررات آمد و شد ویژه‌ای برای خودروها در این محدوده ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر رشت، ادامه داد: در کمیسیون مذکور مصوب شده که از این پس خودروهای بارگیری و تخلیه بار در دو زمان مشخص شده در شبانه روز یعنی هنگام ظهر و پیش از بازگشایی دوباره مغازه‌ها و شب هنگام از ساعت 21 اقدام به تخلیه و بارگیری اجناس خود کنند.

وی، با بیان اینکه این مقرارت ویژه مورد رضایت بیشتر کسبه بازار بود، افزود: آن دسته از صاحبان اصناف که لوازم خانگی می‌فروشند به این محدودیت‌ها اعتراض داشتند و به همین منظور نیروی انتظامی نیز روزانه به صورت سرزده از بازار بازدید می‌کند.

پورفخریان، عدم محدودیت زمانی حمل کالا و مواد غذایی در سطح شهر و بستن معابر و پارک دوبل در زمان تخلیه بار توسط خودروهای حامل را موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.

وی، از هوشمند سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سال جاری خبر داد و افزود: مطالعه در باره تقاطع‌هایی که این امکان را دارند آغاز شده و به زودی تجهیزات مربوط به آن  خریداری می‌شود. 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت، از چهره نامطلوب شهری به واسطه تعدد داربست‌های تبلیغاتی گلایه کرد و متذکر شد: به نظر می‌رسد در سه ماهه اخیر شهرداری به هر شرکتی که درخواست داشته مجوز نصب داربست صادر کرده و همین امر منظر دید عمومی را بسیار آشفته کرده است.

وی با انتقاد از نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس در مکان‌های عمومی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر روی بسیاری از دیوارها، سنگفرش پیاده روها و... شعارهای تبلیغاتی نوشته شده و افزون بر آن رهاسازی تراکت‌های تبلیغاتی در معابر عمومی نیز زحمات پارکبانان خدمات شهری را افزایش داده است.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول