اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت حمایت مسؤلان فارس

طرح توسعه شاه‌چراغ (ع) اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آستان مقدس احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) گفت: در صورت حمایت مسؤلان، طرح توسعه آستان مقدس شاه‌چراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع)، اجرایی می‌شود.

طرح توسعه شاه‌چراغ (ع) اجرایی می‌شود

سیدمحمدحسن دستغیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بارگاه سیدمیراحمد (ع) ملقب به شاه‌چراغ و برادر امام رضا (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز امروز مأمن و جایگاه دلباختگانی است که از اقصی نقاط کشور برای ادای احترام به ساحت مقدس آن حضرت به شیراز سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کثرت زائران از اقصی نقاط کشور، مسؤلان استان فارس بودجه چندان مناسبی برای طرح توسعه این امامزاده اختصاص نداده‌اند، افزود: در حال حاضر تمام اقدامات طرح توسعه این امامزاده از محل درآمدها و نذورات مردمی این امامزاده انجام می‌شود.

دستغیب بیان داشت: در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به شیراز و بازدید از پروژه‌های عمرانی امامزاده شاه‌چراغ (ع)، مشکلات عدم توسعه آن مطرح و لاریجانی قول مساعد داد تا در کمیسیون‌های مربوطه بودجه خوبی برای توسعه حرم تا حرم این امامزاده اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در جدول 16 پی‌نوشت قانون بودجه، 16 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حرم امامزاده شاه‌چراغ (ع) در اختیار استانداری فارس قرار گرفت اما بدون توجه به سابقه روند درخواست بودجه برای پروژه‌های نیمه تمام حرم مطهر، این اعتبار را برای توسعه راه‌ها در اختیار راه و شهرسازی فارس قرار دادند.

مدیر آستان مقدس امامزاده شاه‌چراغ (ع) اذعان داشت: بارها در مورد تصمیم استانداری فارس درباره تخصیص بودجه شاه‌چراغ (ع) به توسعه راه‌های اطراف حرم انتقاد کردیم اما این استانداری تاکنون پاسخی به این اعتراضات نداده است.

دستغیب پروژه‌های دارالضیافت، دارالقرآن، ساختمان مرکزی پاسخگویی به شبهات دینی، رواق حرم تا حرم، توسعه درمانگاه دارالشفا و سالن شهید مطهری و تکمیل رواق زیرزمین را از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای امامزاده شاه‌چراغ (ع) برشمرد.

وی به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس اشاره و تصریح کرد: در سفر سوم ریاست جمهوری 100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی به استان فارس اختصاص یافت که با توجه به اینکه 80 درصد فعالیت‌های حرم مطهر امامزاده شاه‌چراغ (ع) فرهنگی است اما سال گذشته تنها 300 میلیون تومان بودجه فرهنگی به این امامزاده اختصاص یافته که پاسخگوی فعالیت‌های فرهنگی این امامزاده نیست.

دستغیب با اشاره به اینکه توسعه حرم امامزاده شاه‌چراغ (ع) به حمایت جدی مسؤلان و مردم نیاز دارد از خیران کشور خواست تا در امر توسعه حرم مطهر امامزاده شاه‌چراغ(ع) مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول