اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها متوقف شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها متوقف شود.

پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، احمد احمدپور ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی آمل اظهار داشت: با توجه به بالا بودن بضاعت عینی بالا و استفاده از امکانات آموزش عالی باید رشد خوبی را در افزایش سطح علمی شاهد باشیم.

وی با اشاره به معانی متعدد علم و دانش افزود: دانستن در برابر ندانستن را علم می‌گویند که قرآن نیز به این موضوع توجه زیادی دارد.

احمدپور با بیان اینکه اخلاق نیز دانش خوبی‌ها و بدی‌ها است، یادآور شد: به وسیله علم و دانش می‌توان بهتر طاعت و بندگی خداوند را به جای آورد.

رئیس دانشگاه مازندران انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و گفت: در سال 1357 حدود 175 هزار نفر از جمعیت 20 میلیونی ایران را قشر دانشجو تشکیل می‌داد، ولی در سال تحصیلی 90-91 بیش از 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در مراکز علمی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.

وی سهم استان مازندران در این بین بیش از 240 هزار دانشجو برشمرد و بیان داشت: بیش از 120 دانشگاه و موسسات آموزش عالی در مازندران مشغول فعالیت هستند.

احمدپور با اشاره به اینکه جمعیت فعلی مازندران حدود یک دهم جمعیت کشورمان است، گفت: حدود 1.5 درصد از دانشجویان کشور را در این استان جای داده‌ایم.

* پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها متوقف شود

رئیس دانشگاه مازندران اعلام کرد: از بین 240 هزار دانشجوی مازندران کمتر از 10 درصد در دانشگاه‌های دولتی مشغول فعالیت‌اند و 90 درصد دیگر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی و کاربردی به تحصیل می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه باید سهم خود را از دانشگاه‌های دولتی بالا ببریم، بیان داشت: امیدواریم در یک برنامه 10 ساله بتوانیم رتبه نخست منطقه را در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌های دولتی کسب کنیم.

احمدپور با تاکید بر اینکه 85 درصد دانشجویان در 20 تا 24 رشته کامپیوتر، عمران، برق، حسابداری، اقتصاد، مدیریت، حقوق و دیگر رشته‌ها مشغول هستند، متذکر شد: باید در برخی از رشته‌هایی که فارغ‌التحصیل کافی داریم به گونه‌ای دیگر فکر کرده و پذیرش دانشجو در آن را متوقف کنیم.

* رابطه معکوس تعداد کاردان و کارشناس در ایران

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه نتایج آمایش آموزش عالی مازندران طی دو ماه آینده منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: 28 درصد دانشجویان مازندران در رشته‌های کاردانی درس می‌خوانند درحالی که 68 درصد آنها در رشته‌های کارشناسی مشغول به تحصیل هستند البته در استانداردهای موجود باید به ازای هر یک کارشناس در جامعه سه کاردان وجود داشته باشند که این آمار در ایران برعکس است.

احمدپور افزود: حدود 2.6 درصد دانشجویان در مازندران به رشته‌های فوق لیسانس مشغول هستند  و سه دهم درصد دیگر در رشته‌های دکترا درس می‌خوانند.

وی با اشاره به اینکه امسال بنا به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار "کار، تولید ملی و استفاده از سرمایه ایرانی" تحقق این شعار باید در گام نخست از دانشگاه‌ها آغاز شود و به وسیله شرکت‌های دانش بنیان وارد کار شویم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول