اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی:

25 درصد از تعاونی‌های خراسان‌شمالی غیرفعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی اعلام کرد: حدود 25 درصد از تعاونی‌های این استان غیرفعال هستند.

25 درصد از تعاونی‌های خراسان‌شمالی غیرفعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر علی‌آبادی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عمده دلایل رکود و غیرفعال بودن شرکت‌های تعاونی در این استان را به خاطر اختلاف در اعضای شرکت‌های تعاونی، مشکلات مالی و ... عنوان کرد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 2 هزار و 908 شرکت تعاونی در خراسان‌شمالی فعالیت دارند.

علی‌آبادی شمار اعضای شرکت‌های تعاونی خراسان‌شمالی را هم 726 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعاونی‌های این استان در بخش‌های صنعت، خدمات، مسکن، کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از دولت نهم و دهم 960 شرکت تعاونی در خراسان‌شمالی فعالیت می‌کرد، افزود: طی دولت نهم و دهم یک‌هزار و 928 شرکت تعاونی در این استان تشکیل شده است.

به گفته معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، 370 تعاونی از تعاونی‌های این استان مربوط به بانوان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌های تعاونی در شهرستان بجنورد تاسیس شده‌اند، افزود: بر همین اساس یک‌هزار و 409 شرکت تعاونی در بجنورد، 522 شرکت تعاونی در شیروان، 456 شرکت تعاونی در اسفراین، 243 شرکت تعاونی در مانه و سملقان، 116 تعاونی در جاجرم، 99 تعاونی در فاروج و 63 تعاونی در گرمه فعالیت دارند.

علی‌آبادی همچنین شمار شرکت‌های تعاونی در بخش کشاورزی استان را 771 تعاونی، در بخش خدمات را 763 تعاونی، در بخش صنعت را 576 تعاونی و مسکن را 329 تعاونی و همچنین حمل و نقل و مصرف‌کنندگان را 469 تعاونی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز 214 شرکت تعاونی تشکیل شده است، گفت:  از این تعداد 42 شرکت تعاونی مربوط به بانوان استان بوده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول