اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

ورزش‌های بومی و محلی جهانی می‌‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان‌ها در وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش‌های بومی و محلی ایران را جهانی می‌کنیم.

ورزش‌های بومی و محلی جهانی می‌‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سید احمد رسولی‌نژاد در نشست تخصصی هم‌اندیشی رؤسای هیئت‌های ورزشی استان قزوین اظهار کرد: در پی تقویت ورزش‌های بومی و محلی کشور هستیم تا این ورزش‌ها را در جهان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: بعضی از رشته‌هایی که در جهان ثبت شده‌اند ریشه در ایران دارد اما متأسفانه به نام کشورهای دیگر به ثبت رسیده است.

رسولی‌نژاد پیرامون مشکلات اماکن ورزشی کشور گفت: وزارت ورزش و جوانان باید قانون کرایه اماکن ورزشی را اصلاح کند چراکه هزینه‌های بازسازی اماکن ورزشی به علت تخریب‌هایی که بخش خصوصی در اماکن ایجاد می‌کند، بسیار زیاد است.

معاون حقوقی، پارلمانی وزارت ورزش و جوانان به تأسیس پایگاه استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: پایگاه استعدادیابی در وزارتخانه و برخی شهرستان‌ها تأسیس شده است و در دیگر شهرستان‌ها نیز اقدام به ساخت پایگاه استعدادیابی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ورزش بانوان به نگاه ویژه مسئولان نیاز دارد، تصریح کرد: ورزش بانوان اهمیت زیادی برای سلامت خانواده‌ها دارد و در صورتی که مادر خانواده اهل ورزش باشد سلامت خانواده به ارمغان می‌آید.

رسولی‌نژاد با تأکید بر تعامل مدیران ورزشی با دستگاه‌ها افزود: مدیران ورزشی برای استفاده از امکانات نهادها باید تعامل ویژه‌ای با دانشگاه‌ها، بسیج، سپاه، ارتش و دیگر دستگاه‌ها داشته باشند.

معاون حقوقی، پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بدون کار کارشناسی فدراسیونی ادغام نمی‌شود اظهار کرد: اگر فدراسیونی را بخواهیم ادغام کنیم به قطع کار کارشناسانه و مطالعاتی برای جلوگیری از آثار سوء آن انجام می‌دهیم.

رسولی‌نژاد بر برپایی سرود ملی و نماز در مسابقات تأکید کرد و افزود: اقداماتی را شروع کرده‌ایم تا همه ورزشکاران سرود ملی را بخوانند و به وقت نماز مسابقات انجام نشود.

وی پیرامون وضعیت ورزش قزوین گفت: با وجود مشکلات ورزشی، استان قزوین چهره‌های خوبی را به ورزش ارائه کرده است که البته قزوین می‌تواند ورزشکاران بیشتری را در سطح جهان و بین‌المللی معرفی کند.

در ادامه این برنامه مجید احمدپور معاون اداره ورزش قزوین در تشریح عملکرد اداره ورزش و جوانان قزوین بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها، استان قزوین برای سومین سال متوالی در رتبه نخست استان‌های تیپ سه ورزش کشور قرار گرفته است.

احمدپور تعداد هیئت‌های فعال ورزشی استان قزوین را 47 هیئت اعلام کرد و افزود: با رشد 13 درصدی بیمه‌ ورزشی، استان قزوین 57 هزار و 621 نفر ورزشکار سازمان یافته دارد.

وی ادامه داد: 197 مجموعه ورزشی در استان قزوین فعال هستند که 80 مجموعه ورزشی زیر نظر هیئت بدنسازی قزوین است.

احمدپور تصریح کرد: استان قزوین 100 درصد اماکن ورزشی قابل اجاره خود را به بخش خصوصی اجاره داده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول