اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

دغدغه معلمان گردش بر مدار کرامت انسانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد.

دغدغه معلمان گردش بر مدار کرامت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک بعدازظهر امروز به مناسبت آغاز هفته معلم در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان مدرسه شهدای دانش آموزی قائمشهر اظهار داشت: خواست خدا در آغاز نبوت نبی اکرم (ص) امر به خواندن بود و پیامبر اکرم هم بهترین آموزگار مسلمانان و نوع بشر است که در نهایت جهل و ظلمت بر جامعه عرب تابید و دین او سرآمد ادیان جهان شد که این هنر تنها از وجود مبارک پیامبر با نام معلم بشریت امکانپذیر شد.

فرماندار قائمشهر تعلیم و تعلم را از شئون الهی دانست و افزود: خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزانند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

وی با اشاره به نقش منحصر به فرد معلمان در کسب افتخارات نوع بشر تصریح کرد: پیشرفت‌های چشمگیر ایرانیان در علوم پزشکی، صنایع دفاعی و هوا و فضا و انرژی هسته‌ای مرهون معلمان عاشق و دلسوزی است که دانشمندان جوان ایرانی را در مدارس پروراندند و استعدادهای درخشان آنها را در جهان به نمایش گذاشتند.

پیرفلک تصریح کرد: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

این مسئول با تاکید بر این که شاگردان به خاطر نفوذ روحی و معنوی معلم، تأثیرات شگرفی از او می‏گیرند که گاهی سرنوشت ملتی را تغییر می‏دهند، تصریح کرد: بیشتر انسان‏های موفق، کامیابی خود را مدیون معلمان خود می‏دانند و در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می‌درخشد.

وی اذعان داشت: علامه شهید استاد مرتضی مطهری از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی همه آثارش را مفید می‌داند و بهره‌برداری از آنها را سفارش می‌کند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول