اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

رفتار معلمان الگویی برای نسل آینده است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: رفتار معلمان و مربیان الگویی برای دانش‌آموزان است، بنابراین آنها نقش عظیمی در تربیت نسل آینده دارند.

رفتار معلمان الگویی برای نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه صاحب‌الزمان(ع) و نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به کسانی که فرمان الهی را اطاعت کرده و از پیامبر تبعیت کنند مژده داده که همنشین انبیای الهی و صدیقین در بهشت خواهند شد.

وی افزود: از این آیه مشخص می‌شود که حسن مصاحبت در سعادت و خوشبختی اشخاص موثر است، زیرا رفاقت با افراد در روایات اسلامی نیز مورد تاکید فراوان قرار گرفته و حتی اشخاص را از منظر دوستان وی مورد شناسایی قرار می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دوستان خوب و بد می‌توانند موجب سعادت یا شقاوت انسان شوند گفت: دوست خوب انسان را به نورانیت هدایت می‌کند اما مسیر دوستی با اشخاص بد، آتش و عذاب است.

وی با اشاره به سخنی از حضرت عیسی(ع) خطاب به حواریون بیان داشت: این پیامبر الهی به یاران خویش می‌گوید «با کسانی مصاحبت داشته باشید که شما را به یاد خداوند و جهان آخرت بیندازند».

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اسلامی نبودن محیط‌های آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، موجب تاثیر منفی بر دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود ابراز کرد: برخی افراد با اینکه بسیار مذهبی هستند اما مورد تاثیر دوستان خویش قرار گرفته و حتی از نماز روی برگردان می‌شوند ضمن اینکه معلمان و مربیان نیز در این زمینه موثر بوده و رفتار آنها، الگویی برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که خود مرتکب عملی می‌شود نمی‌تواند دیگران را از آن باز دارد و این منطق در رفتار و افعال پیامبر اسلام(ص) نیز دیده می‌شود.

وی با تاکید بر انجام عمل صالح توسط مبلغان دینی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم رفتار صحیح را از مبلغان ببینند، تاثیر بیشتری پذیرفته و سخن حق در آنها نفوذ می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایات اسلامی گفت: چنانچه عالمی از محلی گذر کند، خداوند تا 40 روز بلا و مصیبت را به برکت وجود آن عالم از مردم منطقه دور می‌کند بنابراین باید به اهمیت وجود عالمان و دانشمندان توجه کرده و مقام آنها را ارج نهیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مفاهیم امروزی به واسطه تلاش عالمان و دانشمندان مسلمان در طول تاریخ در اختیار ما قرار گرفته است، عنوان داشت: بسیاری از روات حدیث، بهره‌گیری از روایات را افتخار خود می‌دانستند و با نشستن پای منبر ائمه(ع) و بزرگان دین، صدها هزار حدیث را برای ما به ارث گذاشتند.

وی خواستار تعلیم و تعلم در همه سطوح جامعه توسط اقشار گوناگون مردم شد و افزود: بهره‌مندی از محضر علما و انتقال مفاهیم به دوستان و آشنایان موجب یکپارچگی کشور در این زمینه می‌شود زیرا در این صورت همه افراد جامعه از مباحث دینی استفاده خواهند کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: از آن حضرت سئوال شد که مردی است که تنها به واجبات پرداخته و بقیه وقت خود را به تعلم مردم اختصاص می‌دهد و مردی دیگر تمام شب را به عبادت و روزها را به روزه گرفتن می‌گذراند، در این صورت کدامیک از آنها بر دیگری برتری دارد، پیامبر نیز در پاسخ فرمود «فضل مرد نخست بر دیگری مانند برتری من بر عموم مردم است».

استاد حوزه علمیه بیان داشت: همه مردم باید به فکر هم‌نوعان خود باشند و مباحث دینی و احکام الهی را که آموزش دیده‌اند برای دیگران نیز نقل کنند تا همه افراد جامعه امکان اخذ ثواب اخروی و دستیابی به بهشت را داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت امام معصوم زمان توسط مردم هر دوره تاریخی گفت: امیدواریم خداوند شناخت کاملی از امام عصر(عج) به همه مردم عنایت کرده و ما را قدردان ولی فقیه بگرداند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول