اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس:

مسئولان باید به مشکلات مالی معلمان رسیدگی کنند

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید به مشکلات مالی معلمان رسیدگی کنند تا آنان به فکر شغل دوم و سوم نباشند.

مسئولان باید به مشکلات مالی معلمان رسیدگی کنند

به گزارش  خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی ظهر امروز به مناسبت روز معلم در مراسمی که به همین منظور در کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری چنین روزهایی به نام هفته معلم و هفته عقیدتی و سیاسی دلایل مهمی داشته است که اصلی‌ترین آن پرداختن به ویژگی‌های مقام والای معلم است.

وی در مورد اهمیت مقام معلم افزود: معلمی شغلی است که مورد ستایش خداوند و انبیای الهی است و معلم نیز در این راه باید خودش را تزکیه کرده باشد و اگر این کار را انجام ندهد، همانند عالم بدون عمل است که برای جامعه هیچ ثمری را ندارد.

حسینی ادامه داد: معلم بی‌عمل قطعا برای جامعه اثر‌گذار نیست.

وی گفت: برخی از افراد تصورشان این است که کار معلم فقط تعلیم است و‌لی این تصور صحیح نیست و این موضوع سبب شده تا معلمان از اصلی‌ترین کار و خصیصه خود که همان تزکیه است، غافل شوند.

وی در مورد شخصیت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار نخست خودش را تزکیه کرده بود که توانست بدین صورت در میان مردم اثر‌گذار باشد.

* شهید مطهری در اکثر موضوعات علمی متخصص حرفه‌ای بود

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شهید مطهری هرگز در علم کوتاهی نکرد و در هر موضوعی که اسلام و جامعه احساس نیاز می‌کرد، دست به قلم می‌شد و در آن موضوع، راهبردی برای برطرف کردن آن نیاز تعیین می‌کرد و نیز ایشان در اکثر موضوعات علمی متخصص حرفه‌ای بود.

وی در مورد روحیات مهم شهید مطهری پیرامون انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: وی همیشه با مطالعات علوم مختلف وارد مباحث علمی و فلسفی می‌شد و معلمان هم باید با الگوگیری از این شهید والامقام، مطالعه مداوم داشته‌ باشند تا بتوانند به نحو احسن دانش‌آموزان را تربیت و آموزش دهند.

حسینی یادآور شد: معلمان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و مسائل مالی تدریس علم در مقابل مقام معلمی آنان چیز ناچیزی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: معلمان ما نباید دغدغه های مالی داشته باشند و به دنبال شغل دوم و سوم برای حل مشکلاتشان باشند و این موضوع سبب شود تا آنان از تعلیم و تربیت که هدف اصلی معلمان است، غافل بمانند.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مسئولان به مسائل مالی معلمان هم رسیدگی کنند.

حسینی در مورد خدمات ارزنده استاد مطهری به جهان اسلام و ایران اسلامی افزود: جنبش ملی‌گرایی و مباحث حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی در ایران که سعی داشت اسلام را عقب مانده جلوه دهد که استاد مطهری در کتاب خدمت اسلام به ایران  و خدمت ایران به اسلام این رفتار شاهان ایرانی را با پاسخ قاطع و کوبنده جواب داد.

* اهمیت تأسیس سازمان عقیدتی - سیاسی درون نیروهای مسلح

حسینی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که با ضربه زدن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سعی بر برهم زدن افکار پاسداران کند و آنان را به انحراف بکشاند تا به اهداف شوم خودش دست یابد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با ایجاد تفکری صحیح در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی انتظامی، سازمان عقیدتی - سیاسی را در این نهادها تأسیس کردند تا نیروهای نظامی از خطرات اعتقادی دشمن در امان بمانند.

وی در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر بیش از 110 نوع عرفان‌ انحرافی در کشور وجود دارد که وظیفه نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که این نهاد مقدس را از این انحرافات محافظت کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول