اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راین:

دغدغه معلمان باید هدایت جامعه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه راین گفت: دغدغه شهید مطهری فقط دغدغه علمی و هدایت جامعه بود و اگر دغدغه معلم دغدغه نان و نام باشد به نتیجه‌ مطلوبی نمی‌رسد.

دغدغه معلمان باید هدایت جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان راین به مناسبت روز معلم اظهار داشت: معلمان باید همگام با پیشرفت‌های روز حرکت کنند و میزان مطالعه خود را افزایش دهند.

وی افزود: فقدان دانشمند و استاد فرزانه شهید مطهری ضربه بسیار بزرگی بوده و هست و در بین شهدای انقلاب شهید مطهری تنها فردی است که در سالروز شهادتش مردم به هم تبریک می‌گویند و این نشان‌دهنده آن است که این شهید بزرگوار به معنای حقیقی رسالت خطیر معلمی خود را به انجام رسانده است.

اسماعیل‌پور بیان داشت: در زمان طاغوت که دوران خفقان و اختناق بود این مرد بزرگ خدمات بسیار زیادی را به اسلام کرد و خدمات وی طی تاریخ انقلاب بی‌سابقه است و نهایتاً این خدمات به فیض شهادت در زمان به ثمر نشستن انقلاب منتهی شد.

امام جمعه راین گفت: این استاد فرزانه در اوج کمال به شهادت رسید و راه بسیار درخشان و سعادت‌بخشی را در اعتلای اسلام طی کرد.

اسماعیل‌پور با اشاره به جمله امام راحل در ارتباط با آثار شهید مطهری که فرمودند، «آثار شهید مطهری بلااستثنا مفید هستند» بر خواندن کتب شهید مطهری توسط معلمان تأکید فراوان کرد.

وی مشقات فراوانی را که شهید مطهری برای رسیدن به این درجه علمی بالا تحمل کرد مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نامگذاری روز شهادت این مرد بزرگ حاکی از آن است که معلمان راه پر فراز و نشیبی را برای کسب درجات علمی و هدایت جامعه پیش رو دارند و اگر معلمی خواست به درجه علمی این شهید بزرگوار برسد باید 40 سال روزی 20 ساعت کار و مطالعه کند.

وی با بیان اینکه دغدغه شهید مطهری فقط دغدغه علمی و هدایت جامعه بود، افزود: اگر دغدغه معلم دغدغه نان و نام باشد به آن نتیجه‌ مطلوب نمی‌رسد.

امام جمعه راین افزود: با مطالعه دوران شهید مطهری در می‌یابیم با وجود اینکه از لحاظ سیاسی دچار انحطاط و عقب‌گرد بودیم اما به لحاظ پرورش مفاخر دوران درخشانی بود و بزرگانی تربیت شدند که رمز موفقیتشان داشتن ارتباط با حوزه و دانشگاه بود.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل معلمان تصریح کرد: معلمان باید پایه و اساس تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را به درستی پایه‌ریزی کنند و از این مسئولیت اساسی خود غافل نشوند.

اسماعیل‌پور ابراز داشت: نویسنده اگر یک هفته مطالعه نکند باید از سرمایه خرج کند، معلم هم اگر مطالعه و تحقیق نکند همین حالت را دارد که این خود موجب خسران و زیان است و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت نباید از پیشرفت غافل شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای معلم ضرورت دارد، حداقل 50 درصد از سئوالات دانش‌آموزان را در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه‌های دینی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول