اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

کارگران ارکان پیشرفت جامعه هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: کارگران زحمت زیادی برای جامعه کشیده و ارکان کشور محسوب می‌شوند.

کارگران ارکان پیشرفت جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز جمعی از اعضای سازمان بسیج کارخانجات استان قم اظهار کرد: حضور کارگران و بسیج کارخانجات در محضر علما به معنای تقویت بعد معنوی بوده و موجب تأثیر بر فعالیت‌های شغلی آنها می‌شود.

وی افزود: همه ما نیازمند حضور در محضر ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین هستیم زیرا مراجع تقلید، جانشین امام معصوم(ع) در دوران غیبت بوده و باید در امور مختلف از آنها کسب تکلیف کرد ضمن اینکه تزکیه نفس مقدم بر تعلیم و تعلم بوده و این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تزکیه روحی توسط همه اقشار جامعه گفت: کارگران نیز باید به این مسئله توجه داشته و کار خود را با توجه به مفاهیم اسلامی برگرفته از سخنان مراجع تقلید تنظیم کنند تا شاهد محصول باکیفیت ایرانی در سطح جهانی باشیم.

وی آبروی نظام و ملت را در گرو فعالیت‌های کارگران دانست و تصریح کرد: هرگونه فعالیت در عرصه کارگری مربوط به آبرو و حیثیت نظام و دولت است ضمن اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز به همین دلیل صورت می‌گیرد زیرا ایشان خواستار ارائه محصول و خدمات باکیفیت توسط کارگران و کارخانه‌های ایرانی هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن در خصوص عملکرد اشخاص گفت: ارائه کار زیبا و محصول باکیفیت اهمیت فراوانی دارد و تنها انجام کار به هر طریق ممکن، مسئله اصلی محسوب نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در تمام احوال به آموزش مردم اشتغال داشت و ارائه کار صحیح را به آنها تاکید می‌فرمود به طوری که حتی در زمان دفن فرزند خویش هم به این کار پرداخت و مسائل خاصی را به آنها تعلیم کرد.

وی با تاکید بر الگو قرار دادن انبیای الهی و اهل بیت(ع) در همه کارها گفت: کارگران زحمت زیادی برای جامعه کشیده و ارکان کشور محسوب می‌شوند بنابراین باید تلاش آنها را ارج نهاده و زحمات آنها را جبران کرد اما آنها نیز تمام تلاش خود را در راستای ارائه محصول باکیفیت و پسندیده به کار گیرند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تشکر از تلاش همه کارگران ایرانی به ویژه کارگران استان قم ابراز کرد: آبروی نظام جمهوری اسلامی به واسطه فعالیت‌های شما بوده و امام زمان(عج) نیز عنایت خاصی به شما دارد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول