اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

صدور 8 هزار مجوز مشاغل خانگی توسط فنی و حرفه‌ای اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: سال گذشته 8 هزار و 116 مجوز مشاغل خانگی توسط فنی و حرفه‌ای در سراسر استان صادر شده است.

صدور 8 هزار مجوز مشاغل خانگی توسط فنی و حرفه‌ای اصفهان

کریم دلاویز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته طرح مشاغل خانگی در سطح استان اجرا شده است، اظهار داشت: این طرح از سال گذشته برای نخستین بار برای کار‌آموزان و افراد دارای کارت مهارت ایجاد شده است.

وی به هدف از اجرای طرح مشاغل خانگی در میان خانواده فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال برای افراد و درآمد‌زایی برای آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و 116 مجوز مشاغل خانگی توسط فنی و حرفه‌ای در سراسر استان صادر شده است که از این تعداد 5 هزار و 351 نفر از آنها برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قانون اجرای مشاغل خانگی در سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، ادامه داد: از سال گذشته بحث اجرایی این قانون به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور از دلایل اجرای تصویب این قانون محسوب می‌شود.

دلاویز با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان به صورت جدی در اجرای این قانون تلاش می‌کند، تأکید کرد: سال گذشته 8 هزار و 116 مجوز مشاغل خانگی توسط فنی و حرفه‌ای در سراسر استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح برخی از وظایف به عهده فنی و حرفه‌ای و سایر وظایف نیز برعهده سایر مجموعه‌های فعال در سطح کشور قرار دارد، اضافه کرد: افرادی که از سوی فنی و حرفه‌ای برای دریافت مجوز مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند باید از گواهینامه مهارتی برخوردار باشند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح مشاغل خانگی به افراد 18 سال به بالا اختصاص دارد، بیان داشت: دارا بودن کارت مهارت، مدرک دانشگاهی یا دیپلم آموزشی از مهم‌ترین شرایط دریافت مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان شرکت در این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی کد رهگیری خود را دریافت و در طرح مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند، گفت: استقبال افراد برای شرکت در این طرح بسیار چشمگیر است و فنی و حرفه‌ای به اجرای این طرح در میان کارآموزان و افراد دارای کارت مهارت به صورت کامل نظارت دارد.

دلاویز اظهار داشت: افرادی که برای شرکت در طرح مشاغل خانگی وام مورد نظر را دریافت کرده‌اند باید براساس شرایط مشاغل خانگی به تعهدات خود عمل کنند.

وی به بودجه اختصاص داده شده به طرح مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای اجرای طرح مشاغل خانگی در میان متقاضیان محدودیتی وجود ندارد و سال گذشته آموزش فنی و حرفه‌ای با اعتبار 22 میلیارد تومان طرح مشاغل خانگی را در میان متقاضیان اجرا کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول