اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

افزایش تولید ملی با افزایش مهارت امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی تحقق شعار مقام معظم رهبری در افزایش تولید ملی را در گرو افزایش مهارت دانست.

افزایش تولید ملی با افزایش مهارت امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، مجید امینی در مراسم گردهمایی مدیران مراکز آموزشی استان در سال جاری اظهار داشت: استراتژی نظام حمایت از تولید ملی است.

وی افزود: شاخص‌هایی در مورد تولید ملی در اقتصاد کلان و شاخص‌های توسعه کشورها مطرح می‌شود که یکی از این شاخص‌ها، تولید ملی کشورها و دیگری نرخ بیکاری در میان افراد است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی تحقق شعار مقام معظم رهبری در افزایش تولید ملی را در گرو افزایش مهارت دانست و گفت: افزایش تولید ملی با افزایش مهارت امکان‌پذیر است و این از برنامه‌ها و وظایف آموزش فنی و حرفه‌ای است و باید میزان بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای افزایش داده شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد نرخ بیکاری و در نتیجه رکود اقتصادی جامعه و کشور کاهش پیدا کند.

امینی نرخ مشارکت در استان را بین 35 تا 39 درصد اعلام کرد و گفت: چون در استان خراسان‌جنوبی تعداد متقاضیان کار زیاد است و این به معنی وجود نیروی بیکار بیشتر است، باید با افزایش آموزش‌های مهارتی، در راستای ارتقای سطح دانش افراد همت بیشتری صورت گیرد تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

وی افزود: عواملی همچون کار، زمین، سرمایه و مدیریت عواملی هستند که منجر به تولید می‌شوند و باید همه عوامل دست به دست هم دهند تا تولید ملی رونق بیشتری گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی شعار امسال را در راستای افزایش درآمد افراد دانست و افزود: با حمایت از کار و تولید ملی، سطح رفاه جامعه افزایش و بیکاری کاهش می‌یابد و کاهش بیکاری افزایش درآمد خانوارها را به وجود آورده و تورم را کاهش می‌دهد.

امینی از اختصاص صد درصد اعتبار درخواستی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سال 91 خبر داد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول